Når brugeren har bestilt sin nye bil, bestiller I det ønskede abonnement hos Clever. Vi sørger for at installere ladeboksen hos brugeren og sikrer, at de kommer godt i gang, inden bilen bliver leveret. Herunder kan I se forløbet fra start til slut.
1. Installationsspørgsmål
Når vi har modtaget bestillingen, sender vi brugeren og leasingselskabet en bestillingsbekræftelse samme dag. De får også en velkomstemail med et link til et spørgeskema om forholdene for installation hjemme hos dem. Spørgsmålene er med til at klarlægge om installationen kan udføres uden ekstra ydelser.
2. Installationstype
Der findes to typer installationer.
- Standard installation uden ekstra ydelser
Når vi har modtaget brugerens svar, modtager de en ordrebekræftelse inden for fem arbejdsdage med alle de informationer, de har brug for. Inden for samme tidsrum bliver de kontaktet af vores elektriker, så de sammen kan finde et tidspunkt til installation af ladeboksen. Hvis de har bestilt et ladekabel fra Clever til opladning på ladenetværket, har elektrikeren det med til dem.
- Installation med ekstra ydelser
Kræver installationen ekstra ydelser, kommer vores elektriker forbi og ser på forholdene hjemme hos brugeren. Efter besøget modtager de et uforpligtende tilbud, som de kan takke ja eller nej til. Når aftalen er på plads, og de har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter elektrikeren dem igen for at booke et tidspunkt til installation af ladeboksen.
3. Velkommen til Clever
Senest syv dage efter brugeren har modtaget ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke i postkassen. I den finder de deres personlige ladebrik til opladning på ladenetværket.
4. Klar til at lade
Brugerens abonnement starter, når ladeboksen er installeret eller ladebrikken er taget i brug. Fra første dag kan de få tilbagebetalt deres strømforbrug på ladeboksen derhjemme efter gældende tilbagebetalingssats.
5. Tilmelding til Betalingsservice
Hver måned fjernaflæser Clever ladeboksens strømforbrug og regner kundens tilbagebetaling ud. Det er derfor vigtigt, de tilmelder sig Betalingsservice, så snart de har modtaget en mail fra Clever med deres kundenummer.