Spørgsmål og svar

Find svaret her eller kontakt os

Ofte stillede spørgsmål

Clevers tilbagebetaling

Har du en ladeboks fra Clever hjemme, får du tilbagebetalt strømforbruget efter den gældende tilbagebetalingssats.

Vi kalder det tilbagebetaling, fordi du i første omgang selv lægger ud for strømmen til opladning hjemme. Ladeboksen er nemlig tilsluttet din egen eltavle.

Derfor tilbagebetaler vi hver måned ladeboksens forbrug brugt på opladning. Tilbagebetalingen regner vi ud ved at gange forbruget med månedens tilbagebetalingssats.

Tilbagebetalingssatsen er udregnet som et gennemsnit af elprisen i tidsrummet kl. 23-06. Dermed følger den det tidsrum, hvor opladningen typisk finder sted, hvis du benytter dig af intelligent opladning.

Målet er at flytte opladningen af tusindvis af elbiler fra det tidspunkt, hvor belastningen af vores fælles elnet er stor, til ud på aftenen og natten, hvor belastningen er mindre, strømmen oftest er billigere og i højere grad stammer fra vedvarende energikilder.

For virksomheder med Clevers ladeudstyr installeret, er tilbagebetalingssatsen udregnet som et gennemsnit af elprisen hele døgnet.

Læs mere
Hvad er intelligent opladning?

Med intelligent opladning slået til på Clevers ladeboks, gør vi det nemt for dig i hverdagen at lade din bil med et lavere CO2-aftryk, og når prisen på strømmen er lavere. Samtidig skubbes din opladning udenom elnettets travleste timer. Helt automatisk.

Sådan kommer du i gang

  1. Hent Clevers app
  2. Aktiver intelligent opladning
  3. Indtast dine behov

Læs mere
Hvordan er processen med installation?

Du kan som udgangspunkt forvente, at ladeboksen er installeret i løbet af fem uger fra det tidspunkt, hvor vi har modtaget den endelige ordre.

Inden installationen modtager du et spørgeskema med en håndfuld spørgsmål fra os. Dine svar hjælper os til at vide lidt mere om din installation, og om vi kan lave den uden ekstra ydelser. Det kan 9 ud af 10 af vores kunder.

Du kan læse mere om, hvis forhold du skal forholde dig til, hvilke krav der skal overholde ved eventuelt gravearbejde og om, hvordan selve installationen foregår.

Læs mere
Tilmeld dig betalingsservice

Slip for at huske på betalingsfrister og undgå risikoen for rykkergebyrer ved at tilmelde dit Clever-abonnement til Betalingsservice.

Husk at der kan gå et par uger, fra du tilmelder dig Betalingsservice, til din tilmelding er registreret. Indtil da skal du betale dine regninger, som du plejer.

Har du abonnement hos os, skal du desuden være tilmeldt Betalingsservice, før vi kan overføre tilbagebetalingen af strømforbruget på ladeboksen.

Har du abonnement hos os, skal du desuden være tilmeldt Betalingsservice, før vi kan overføre tilbagebetalingen af strømforbruget på ladeboksen.

Du tilmelder dig nemt Betalingsservice herunder – og du kan også gøre det via din netbank.

Sådan gør du:

  • Følg nedenstående link
  • Indtast dit fulde CPR-nummer
  • Indtast registrerings- og kontonummer på den konto, som aftalen skal tilmeldes
  • Indtast dit kundenummer, som du finder i emailen fra Clever om opstart af dit abonnement.

Tilmeld dig betalingsservice her

Læs mere

Spørgsmål og svar

Hvor langt kan jeg køre på en enkelt opladning? Hvordan får jeg en ladeboks installeret? Og hvorfor må jeg ikke lade i stikkontakten?
I vores FAQ kan du finde svar på alle dine spørgsmål, og ellers kan du se alle vores kontaktinformationer længere nede på siden.

Tilbagebetalingssatsen for maj

1,07 kr./kWh

Samlet sats inkl. moms

Ring eller skriv til os

Vi sidder ved telefonerne alle hverdage. Udenfor vores normale åbningstid kan du få fat i vores nødberedskab, der kan hjælpe dig med akutte ladeproblemer på vores ladenetværk.

Akut ladehjælp (døgnåbent)

Står du ved en ladestander og har akut brug for hjælp til opladning?

Ring 86 16 88 88

Kundeservice
Regnskab
Clever Power

Er du privatperson med spørgsmål om fx installation af ladeboks, dit Clever-produkt eller opladningsproblemer?

Vi sidder ved telefonerne mandag, tirsdag og torsdag kl. 08:30-15:30, onsdag kl. 09:30-15:30 og fredag kl. 08:30-14:30.

Ring 82 30 30 30 og tast 1 eller skriv til os på kundeservice@clever.dk

Har du spørgsmål om fx kundenummer, betalingsservice, din regning eller tilbagebetaling?

Vi sidder ved telefonerne mandag, tirsdag og torsdag kl. 08:30-15:00, onsdag kl. 09:30-15:00 og fredag kl. 08:30-14:30.

Ring 82 30 30 30 og tast 3.

Har du spørgsmål omkring Clever Power, kan du kontakte Clever Powers kundeservice.

Vi sidder ved telefonerne mandag-fredag kl 9.00-15.00. Onsdag dog først kl. 9.30-15.00.

Ring 58 30 22 00 eller skriv til os på power@clever.dk

Partner- og leasingsupport
Erhverv

Er du bilforhandler eller leasingkonsulent, der sælger Clevers produkter, med spørgsmål om fx priser, processer eller produkter?

Vi sidder ved telefonerne mandag-fredag kl 9.00-15.00. Onsdag dog først kl. 9.30-15.00.

Ring 82 30 30 30 og tast 2 eller skriv til os på hhv. salg@clever.dk og leasing@clever.dk 

Er du fra en virksomhed eller organisation med spørgsmål om fx installation eller udvidelse af ladeløsning på erhvervsadresse?

Vi sidder ved telefonerne alle hverdage kl. 08:30-15:30.

Ring 63 21 25 25 eller skriv til os på erhverv@clever.dk