Clevers forhandlerguide

Her kan du bestille Clevers produkter, bestille nyt markedsføringsmateriale, læse vores FAQ og få seneste nyt

Forhandlerwebinar

Clever Class - grundlæggende viden om Clevers univers og produkter

Er du ny kollega i et bilhus, der forhandler Clever, eller trænger du bare til en genopfriskning i Clevers produkter, services og fordele? På vores Clever Class-webinar vil vores opladningsnørd og Training Manager, Jesper, tage dig igennem alt, der er værd at vide om Clever, når du som forhandler skal formidle en Clever-ladeløsning til dine kunder.

 

Webinaret foregår tirsdag den 16., april kl. 9:30-10:30, og vi glæder os til have dig med.

Clever Class webinar
Bestil

Bestil Clevers produkter

Find dit bilmærke og brug bestillingsformularen nederst på siden.

Clever ladeboks, der hænger på en mur.
Opladning på abonnement

Clever One

Produktet indeholder
  • Fri opladning på Danmarks største ladenetværk
  • Mulighed for installation og leje af intelligent Clever-ladeboks
  • Automatisk tilbagebetaling inkl. refusion af elafgift

Priser for abonnement

Abonnement til elbil
799kr./md.
Abonnement til plugin-hybrid
449kr./md.

+ evt. energitillæg.

Installation af ladeboks

Bilkøb
2.499kr.
Privatleasing
0kr.
Udskiftning af ladeboks fra anden udbyder
0kr.
Opladning uden abonnement

Clever Box

Produktet indeholder
  • Rabat på Danmarks største ladenetværk
  • Din egen intelligente Clever-ladeboks
  • Automatisk refusion af elafgift

Serviceaftale

99kr./md.

Installation og køb af ladeboks

Bilkøb
8.999kr.
Udskiftning af ladeboks fra anden udbyder
6.499kr.
Nyhedsbrev

Tilmeld dig Clevers forhandlernyhedsbrev

Vi sender nyhedsbrevet ud 1-2 gange om måneden, hvor du bl.a. får invitationer til lærerige webinarer, tips og salgsargumenter til kundedialogen, nyttig information om Clevers produkter og priser, konkurrencer, nyheder om ladepunkter i dit nærområde og meget mere.

Hvid Clever ladeboks i indkørsel

Mangler du markedsføringsmaterialer fra os?

Du kan nu selv bestille både nye og generelle materialer direkte fra vores forhandlerwebshop.

Tryk her for at bestille

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Mulighed for ekstra ladeboks

Én ekstra ladeboks til eksempelvis sommerhuset koster 2.499 kr. i installation og 124 kr. /md. (ikke inkl. evt. ekstra ydelser ved installationen).

Opladning i udlandet

Clever-kunder kan lade bilen på alle Clevers ladere – også de lynladestationer Clever opsætter med partnere i Sverige, Norge og Tyskland. Alle ladepunkter finder Clever-kunder nemt med Clevers app til Apple iOS og Google Android.

Har kunden et Clever One-abonnement, er opladningen på alle ladepunkter i vores ladenetværk inkluderet i deres abonnement.

Hvis kunden skal lade på andre operatørers ladenetværk, skal de betale separat for opladningen på disse – det gælder uanset, om det er i Danmark eller udlandet. Her kan kunden bruge diverse apps, og på visse netværk kan de også betale med betalingskort.

Hvad hvis kunden har to ladbare biler?

Med Clever Box

Har du Clever Box hjemme, har du et serviceabonnement på din boks, men ikke et abonnement på dine biler. Så du kan blot lade, som det passer dig skiftevis på dine biler. Du betaler selv for det, du lader.

Med Clever One

Når du har én ladeboks hjemme til flere biler, kan du vælge Clever One til alle dine biler. Så kan de både lade på din ladeboks hjemme og ude på Clevers offentlige netværk. Hvis mindst én af dine biler er en ren elbil, kan du få 200 kr i rabat på den/de andres bilers Clever One-abonnement.

Du kan også vælge kun at have Clever One til en af dine biler og Clever Go til de/den resterende, hvor du betaler ad-hoc for opladning. 

Uden ladeboks hjemme

Har du ikke installeret Clevers ladeboks(e) hjemme, skal hver bil have Clever One uden hjemmeopladning, hvor du kan lade på hele Clevers offentlige netværk.

Kan kunden vente med at bestille Clever One?

Ja, Clever One kan bestilles på Clever.dk. Men ved at bestille Clever One som en naturlig del af bilkøbet, gør du det let at køre og oplade bilen for kunderne fra første færd – og du sikrer dem den bedste pris. 

Kan kunden ikke bare bruge det ladestik, der følger med bilen?

Det ladestik, der følger med bilen, er kun til nødstilfælde.

Sikkerhedsstyrelsen anbefaler, at man ikke lader med mere end seks ampere i max to timer med de såkaldte "mormorkabler". Opladningen af en elbil gennem en almindelig stikkontakt belaster nemlig som 20 køleskabe. Og i værste fald kan der udbryde brand i kundens installationer.

Når vi installerer en ladeboks hos din kunde, tager vi alle forholdsregler, så de sikkert kan lade deres bil – nu og mange år frem.

Fordele ved Clever

Hvorfor skal vi sælge Clever?

Ved at sælge Clever One giver du din kunde en ladeløsning, hvor alt er inkluderet i ét abonnement. Der findes mange andre udbydere af strøm, men hos Clever får din kunde en totalløsning, som indeholder meget mere end bare opladning.

Clever One giver kunden mulighed for at lade hjemme på Clevers intelligente ladeboks, der kan styre opladningen, så den foregår, når der er mest vedvarende energi i elnettet.

Kunden får også adgang til Danmarks største offentlige ladenetværk. Det inkluderer både vores store lynladestationer og alle de ladestandere, vi sætter op i samarbejde med partnere som fx Jeudan, føtex og Danske Shoppingcentre

Flere kunder har også mulighed for at lade deres bil, mens de er på arbejde, da Clever har ladepunkter hos mange forskellige virksomheder rundt omkring i landet.

Og Clever udvider hele tiden netværket på tværs af Danmark, både ved indkøbscentre, langs motorveje og rundt om i by og på land, så fremtidens elbilisme ikke går i stå.

Clevers top 6 USP’er

  • Adgang til Danmarks største ladenetværk
  • Nem installation af intelligent ladeboks med ubegrænset kabelføring
  • Automatisk tilbagebetaling af strømforbrug
  • 24/7 kundesupport
  • Ubegrænset service og automatisk opdatering af ladeboks
  • Abonnementet starter først, når du oplader første gang
Installation af ladeboks

Sådan foregår installationsforløbet

  1. Efter vi har modtaget bestillingen, sender vi dig og kunden en bekræftelse. Når kunden har accepteret vores vilkår, får de et link til et spørgeskema om installationsforholdene i kundens hjem.
  2. Når vi har modtaget svarene, sender vi kunden en ordrebekræftelse inden for tre arbejdsdage med alle de informationer, kunden har brug for.
  3. Senest syv dage efter kunden har fået ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke. I den finder kunden sin personlige ladebrik til opladning på ladenetværket.
  4. Senest tre arbejdsdage efter kunden har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter vores elektriker kunden, så de kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen.
  5. Elektrikeren installerer ladeboksen på det aftalte tidspunkt. Inkluderer Clever-abonnementet et løst ladekabel, har elektrikeren det med til kunden (medmindre andet er aftalt).
  6. Kundens abonnement starter, når de tager ladeboksen eller deres ladebrik i brug første gang. Herefter modtager de en faktura med deres kundenummer, så de kan tilmelde sig Betalingsservice.

Hvad er ekstra ydelser?

Begrebet ekstra ydelser dækker over opgaver, som ikke er dækket af prisen for installationen af ladeboksen. Det kan eksempelvis være grave- eller stilladsarbejde.

Inden vores elektriker besøger kunden, stiller vi kunden nogle få spørgsmål. Svarene hjælper os til at vurdere, om vi kan lave installationen uden ekstra ydelser.

95% af Clevers kunder får lavet deres installationen uden ekstra omkostninger. Gennemsnitsprisen for ekstra ydelser er 3.500 kroner.

Hvad lang er leveringstiden?

Leveringstiden på installation af ladeboksen fra Clever er op til fire uger (seks uger ved ekstra ydelser).

Bestil derfor et Clever-abonnement, så snart du har en underskrevet købsaftale. Ved længere leveringstid på bilen er det vigtigt, at du oplyser kunden om bilens leveringsdato, så de kan booke installationen af ladeboksen så tæt på leveringsdatoen som muligt. Du kan annullere bestillingen, indtil vi har installeret ladeboksen.

Tilbagebetaling

Når vi sætter kundens ladeboks op, trækker vi strømmen fra kundens hovedtavle. Derfor betaler kunden i første omgang for ladeboksens strømforbrug.

Hver måned fjernaflæser Clever derfor strømforbruget og tilbagebetaler den mængde strøm, der er brugt til opladning af bilen hjemme. Det sker helt automatisk, så længe kunden er tilmeldt Betalingsservice.

Tilbagebetalingen udregner vi ved at gange forbruget med månedens tilbagebetalingssats, som kan findes på clever.dk/tilbagebetaling. Tilbagebetalingssatsen er udregnet som et gennemsnit af elprisen i tidsrummet kl. 23-06.

Intelligent opladning

Intelligent opladning er et system, som Clever har udviklet til ladeboksen hjemme. Kunden indtaster sit ønskede opladningsbehov og afgangstidspunkt én gang i Clever appen. Når de kommer hjem og sætter bilen til ladeboksen, lægger systemet en intelligent ladeplan, der først og fremmest tager højde for elprisen i løbet af natten, men også CO2-aftrykket og elnettets belastning.

Løsninger til erhvervskunder

I Clever arbejder vi for at inspirere danskerne til at vælge elbilen. Det gør vi ved at skabe Danmarks stærkeste netværk og tilbyde de mest brugervenlige produkter - også til virksomheder, kommuner, boligforeninger og organisationer.

Det er dog ikke muligt at få Clever One med en ladeboks på en erhvervsadresse. Vi har forskellige erhvervsløsninger, som enten kan lejes eller ejes af virksomheden.


Hvis kunden gerne vil være erhvervskunde hos Clever og har spørgsmål til vores erhvervsløsninger, så læs mere via linket https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger eller ring til 82 30 30 30 og tast 4 eller skriv til os på erhverv@clever.dk

Clever Partner

Som partner med Clever, sørger vi selvfølgelig for, at du kan blive godt kørende til en skarp pris med vores Partner-produkter.

Læs mere og bestil Clever Partner

Ladehastighed
  • Opladning til alle el- og plugin-hybridbiler. Husk eget ladekabel. Oplagt til det længere besøg eller over natten.
  • Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til det korte besøg på op til en time.
  • Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til den lynhurtige ladepause, når du er på farten.
Obs! Vær opmærksom på, at din bil kan bede ladestanderne om færre kW end deres max-effekt.

Har du spørgsmål?

Ring til 82 30 30 30 og tast 2 for at få fat i vores partnersupport.

Åbningstider for telefonen:

Mandag-fredag kl 9.00-15.00

Onsdag kl. 9.30-15.00

Du er også altid velkommen til at skrive til partnersupport på salg@clever.dk.

Partnerrabat på ladeløsninger

Hvis du er medarbejder hos en af Clevers partnere, får du en god pris på Clevers ladeløsninger.