Clevers forhandlerguide

Her kan du bestille Clevers produkter, bestille nyt markedsføringsmateriale, læse vores FAQ og få seneste nyt

Forhandlerwebinar

Nåede du ikke Clever Class-webinaret den 16. april?

På vores Clever Class-webinar gennemgik Clevers opladningsnørd og Training Manager, Jesper, alt det, der er værd at vide om Clever, når du som forhandler skal formidle en Clever-ladeløsning til dine kunder. Hvis du ikke nåede webinaret, kan du se optagelsen på linket nedenfor. 

Næste Clever Class kommer til juni – vi løfter snart sløret for præcis hvornår. Så hold dig opdateret her eller via vores forhandlernyhedsbrev

Clever Class webinar
Bestil

Bestil Clevers produkter

Find dit bilmærke og brug bestillingsformularen nederst på siden.

Clever ladeboks, der hænger på en mur.
Opladning på abonnement

Clever One

Produktet indeholder
  • Fri opladning på Danmarks største ladenetværk
  • Mulighed for installation og leje af intelligent Clever-ladeboks
  • Automatisk tilbagebetaling inkl. refusion af elafgift

Priser for abonnement

Abonnement til elbil
799kr./md.
Abonnement til plugin-hybrid
449kr./md.

+ evt. energitillæg.

Installation af ladeboks

Bilkøb
2.499kr.
Privatleasing
0kr.
Udskiftning af ladeboks fra anden udbyder
0kr.
Opladning uden abonnement

Clever Box

Produktet indeholder
  • Rabat på Danmarks største ladenetværk
  • Din egen intelligente Clever-ladeboks
  • Automatisk refusion af elafgift

Serviceaftale

99kr./md.

Installation og køb af ladeboks

Bilkøb
8.999kr.
Udskiftning af ladeboks fra anden udbyder
6.499kr.
Nyhedsbrev

Tilmeld dig Clevers forhandlernyhedsbrev

Vi sender nyhedsbrevet ud 1-2 gange om måneden, hvor du bl.a. får invitationer til lærerige webinarer, tips og salgsargumenter til kundedialogen, nyttig information om Clevers produkter og priser, konkurrencer, nyheder om ladepunkter i dit nærområde og meget mere.

Hvid Clever ladeboks i indkørsel

Mangler du markedsføringsmaterialer fra os?

Du kan nu selv bestille både nye og generelle materialer direkte fra vores forhandlerwebshop.

Tryk her for at bestille

Oftest stillede spørgsmål

Salgsargumenter

Hvorfor skal jeg sælge Clever?

Clever har Danmarks største ladenetværk, og dét giver en kæmpe frihed. Clever udvider hele tiden netværket på tværs af Danmark, både ved indkøbscentre, langs motorveje og rundt om i by og på land, så fremtidens elbilisme ikke går i stå. Faktisk investerer Clever 1 milliard i ladenetværket i 2024. 

Hos Clever får din kunde desuden en totalløsning, som indeholder meget mere end bare opladning.  

Clevers vigtigste salgsargumenter: 

  • Adgang til Danmarks største ladenetværk 

  • Nem installation af intelligent ladeboks med ubegrænset kabelføring 

  • Automatisk tilbagebetaling af strømforbrug 

  • 24/7 kundesupport 

  • Ubegrænset service og automatisk opdatering af ladeboks 

  • Opkrævningen starter først, når kunden lader første gang 

Hvad er fordelene ved Clever One?
  • Hele kundens opladningsbehov samlet i ét abonnement 
    Clever One er opladning på abonnement, så kunden kan lade så meget, de vil – både ude og hjemme. 

  • Fri opladning på Danmarks største ladenetværk 
    Dette inkluderer både vores store lynladestationer og alle de ladestandere, vi sætter op i samarbejde med partnere som fx Jeudan, Føtex og Danske Shoppingcentre. Flere kunder har også mulighed for at lade deres bil, mens de er på arbejde, da Clever har ladepunkter hos mange forskellige virksomheder rundt omkring i landet. 
    Se Clevers ladekort her: clever.dk/ladekort  

  • Tilvælg intelligent ladeboks til indkørslen 
    Kunden kan tilvælge leje af ladeboks til at lade bilen derhjemme – det er inkluderet i den månedlige pris. Alt, de skal betale, er installationsprisen på 2.499 kr. (ikke inkl. evt. ekstra ydelser ved installationen) ved bilkøb og 0 kr. ved privatleasing eller udskiftning. Clevers intelligente ladeboks kan styre opladningen, så den foregår, når der er mest vedvarende energi i elnettet. 

Hvad er fordelene ved Clever Box?
  • Serviceaftale, garanti og refusion 
    Clevers serviceaftale giver kunden adgang til support på ladeboksen 24/7 og en garanti, der gælder i hele ladeboksens levetid. Clever Box-serviceaftalen koster kun 99 kr./md. 
    Med en Clever Box-serviceaftale får kunden også adgang til statens elrefusion. Det betyder, at elbilsejere kan få refusion for den strøm, de bruger, når de oplader deres bil. Kunden får 76,1 øre ekskl. moms tilbage pr. KWh, de lader på Clever-ladeboksen til elbil.  

  • Rabat på Danmarks største ladenetværk 
    Clever Box-kunder får altid 1 kr. i rabat pr. kWh på hele Clevers ladenetværk.​​ 
    Kunden sparer altså penge, hver eneste gang de lader ude. Det gælder, uanset om de lader på Clevers lyn-, normal- eller hurtigladere. 
    Sagt på en anden måde, så sparer kunden mellem 20-30% alt efter, hvilken type ladestander til elbil, de bruger. Og det er jo værd at tage med! 

  • Intelligent opladning – spar tid i hverdagen 
    I Clevers app, kan kunden slå intelligent opladning til. Intelligent opladning er en funktion, som sørger for, at kundens opladning foregår med omtanke for elpris, CO2-aftryk og belastning af elnettet. ​ 
    Når intelligent opladning er aktiveret, behøver de ikke gøre mere. De fortæller bare appen, hvornår de skal være køreklar, og så sørger Clever-ladeboksen for resten. ​ 
    Det giver den bedste ladeoplevelse og kan spare kunden for både tid og penge. 

Ladenetværket

Hvordan lader kunden sin bil i udlandet?

Clever-kunder kan lade bilen på alle Clevers ladere – også på de lynladestationer, Clever opsætter med partnere i Sverige, Norge og Tyskland. Derudover har alle Clever-kunder adgang til 2.000 af EWIIs ladepunkter. 

Alle ladepunkter kan nemt findes med Clevers app til Apple iOS og Google Android eller på Clevers ladekort her: clever.dk/ladekort

Har kunden et Clever One-abonnement, er opladningen på alle ladepunkter i Clevers ladenetværk inkluderet i abonnementet. 

Hvis kunden skal lade på andre operatørers ladenetværk, skal de betale separat for opladningen på disse – dette gælder uanset, om det er i Danmark eller udlandet. Her kan de bruge diverse apps, og på visse netværk kan de også betale med betalingskort. 

Ladeboks og installation

Hvordan foregår installationsprocessen?
  1. Efter vi har modtaget bestillingen, sender vi dig og kunden en bekræftelse. Når kunden har accepteret vores vilkår, får de et link til et spørgeskema om installationsforholdene i kundens hjem. 

  2. Når vi har modtaget svarene, sender vi kunden en ordrebekræftelse inden for tre arbejdsdage med alle de informationer, kunden har brug for. 

  3. Senest tre arbejdsdage efter kunden har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter vores elektriker kunden, så de kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen. 

  4. Senest syv dage efter kunden har fået ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke. I den finder kunden sin personlige ladebrik til opladning på ladenetværket. 

  5. Elektrikeren installerer ladeboksen på det aftalte tidspunkt. Inkluderer Clever-abonnementet et løst ladekabel, har elektrikeren det med til kunden (medmindre andet er aftalt)
  6. Kundens aftale starter, når de tager ladeboksen eller deres ladebrik i brug første gang. Herefter modtager de en faktura med deres kundenummer, så de kan tilmelde sig Betalingsservice. 

Hvad er ”ekstra ydelser” ifm. installation?

Begrebet ekstra ydelser dækker over opgaver, som ikke er dækket af prisen for installationen af ladeboksen. Det kan eksempelvis være grave- eller stilladsarbejde. 

Inden vores elektriker besøger kunden, stiller vi kunden nogle få spørgsmål. Svarene hjælper os til at vurdere, om vi kan lave installationen uden ekstra ydelser. 

95 % af Clevers kunder får lavet deres installation uden ekstra omkostninger. Gennemsnitsprisen for ekstra ydelser er 3.500 kr. 

Hvor lang er leveringstiden på ladeboksen?

Leveringstiden på installation af ladeboksen fra Clever er op til fire uger (seks uger ved ekstra ydelser). 

Bestil derfor en Clever-ladeløsning i samme omgang, når kunden underskriver en købs- eller privatleasingaftale. Ved længere leveringstid på bilen er det vigtigt, at du oplyser kunden om bilens leveringsdato, så de kan booke installationen af ladeboksen så tæt på leveringsdatoen som muligt. Du kan annullere bestillingen, indtil vi har installeret ladeboksen. 

Kan kunden få en ekstra ladeboks?

Én ekstra ladeboks til eksempelvis sommerhuset koster 2.499 kr. i installation og 124 kr./md. (ikke inkl. evt. ekstra ydelser ved installationen), hvis kunden har Clever One. 

Hvis kunden har Clever Box derhjemme, men også gerne vil have en ekstra ladeboks i sommerhuset, kan kunden bestille et ekstra Clever Box-produkt til sommerhusadressen. Det vil sige, at det koster 8.999 kr. i installation og køb af ladeboks. 

Hvordan fungerer intelligent opladning?

Intelligent opladning er et system, som Clever har udviklet til ladeboksen hjemme. Kunden indtaster sit ønskede opladningsbehov og afgangstidspunkt én gang i Clever-appen. Når de kommer hjem og sætter bilen til ladeboksen, lægger systemet en intelligent ladeplan, der først og fremmest tager højde for elprisen i løbet af natten, men også CO2-aftrykket og elnettets belastning.  

Generelt

Får kunden tilbagebetaling for den strøm, de bruger?

Ja, det gør kunden, hvis de har Clever One, men det kan godt ske, at der er en lille difference mellem tilbagebetalingen og forbruget. 

Når vi sætter kundens ladeboks op, trækker vi strømmen fra kundens hovedtavle. Derfor betaler kunden i første omgang for ladeboksens strømforbrug. 

Hver måned fjernaflæser Clever derfor strømforbruget og tilbagebetaler den mængde strøm, der er brugt til opladning af bilen hjemme. Det sker helt automatisk, så længe kunden er tilmeldt Betalingsservice. 

Tilbagebetalingen udregner vi ved at gange forbruget med månedens tilbagebetalingssats, som kan findes på clever.dk/tilbagebetaling. Tilbagebetalingssatsen er udregnet som et gennemsnit af elprisen i tidsrummet kl. 23-06. 

Hvad hvis kunden har to ladbare biler?

Med Clever Box 

Hvis kunden har Clever Box derhjemme, har de et serviceabonnement på ladeboksen, men ikke et abonnement på deres biler. Så kan de blot lade, som det passer dem skiftevis på bilerne. De betaler selv for det, de lader. 

Med Clever One 

Hvis kunden har én ladeboks derhjemme til flere biler, kan de vælge Clever One til alle bilerne. Så kan de både lade på ladeboksen hjemme og ude på Clevers offentlige netværk. Hvis mindst én af bilerne er en ren elbil, kan de få 200 kr. i rabat på Clever One-abonnementet til den/de andre biler.  

Kunden kan også vælge kun at have Clever One til én af deres biler og Clever Go til de/den resterende, hvor de betaler ad-hoc for opladning.  

Uden ladeboks hjemme 

Har kunden ikke installeret Clevers ladeboks(e) hjemme, skal hver bil have sit eget Clever One-abonnement uden hjemmeopladning, hvor kunden kan lade på hele Clevers offentlige netværk med begge biler. 

Kan man vente med at bestille Clever?

Ja, Clever kan bestilles på Clever.dk. Men ved at bestille Clever som en naturlig del af bilkøbet eller privatleasingen, gør vi det let at køre og oplade bilen for kunden fra første færd – og vi sikrer dem den bedste pris sammen.  

Kan kunden ikke bare bruge det ladestik, der følger med bilen?

Det ladestik, der følger med bilen, er kun til nødstilfælde – det kaldes et ”mormorkabel”. 

Sikkerhedsstyrelsen anbefaler, at man ikke lader med mere end seks ampere i max to timer med de såkaldte "mormorkabler". Opladningen af en elbil gennem en almindelig stikkontakt belaster nemlig som 20 køleskabe. Og i værste fald kan der udbryde brand i kundens installationer. 

Når vi installerer en ladeboks hos kunden, tager vi alle forholdsregler, så de sikkert kan lade deres bil – nu og mange år frem. 

Løsning til erhvervskunder

Hvilket produkt kan vi tilbyde til erhvervskunderne?

I Clever arbejder vi for at inspirere danskerne til at vælge elbilen. Det gør vi ved at skabe Danmarks stærkeste netværk og tilbyde de mest brugervenlige produkter - også til virksomheder, kommuner, boligforeninger og organisationer. 

Det er dog ikke muligt at få Clever One med en ladeboks på en erhvervsadresse. Vi har forskellige erhvervsløsninger, som enten kan lejes eller ejes af virksomheden. 

 
Hvis kunden gerne vil være erhvervskunde hos Clever og har spørgsmål til vores erhvervsløsninger, så læs mere via linket https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger eller ring til 82 30 30 30 og tast 4 eller skriv til os på erhverv@clever.dk 

Clever Partner

Hvilke priser kan man få som Clever partner?

Som Clevers partner sørger vi selvfølgelig for, at du kan blive godt kørende til en skarp pris med vores Partner-produkter. 

Læs mere og bestil Clever Partner 

Ladehastighed
  • Opladning til alle el- og plugin-hybridbiler. Husk eget ladekabel. Oplagt til det længere besøg eller over natten.
  • Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til det korte besøg på op til en time.
  • Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til den lynhurtige ladepause, når du er på farten.
Obs! Vær opmærksom på, at din bil kan bede ladestanderne om færre kW end deres max-effekt.

Har du spørgsmål?

Ring til 82 30 30 30 og tast 2 for at få fat i vores partnersupport.

Åbningstider for telefonen:

Mandag-fredag kl 9.00-15.00

Onsdag kl. 9.30-15.00

Du er også altid velkommen til at skrive til partnersupport på salg@clever.dk.

Partnerrabat på ladeløsninger

Hvis du er medarbejder hos en af Clevers partnere, får du en god pris på Clevers ladeløsninger.