Andel Energi kundeserviceguide
Bliv klogere på ladeløsningen via Andel Energi x Clever, processer samt hyppige spørgsmål og svar.
Denne guide er til internt brug for Andel Energi-medarbejdere. Kunder henvises til Clevers kundeservice på tlf. 82 30 30 30 og tast 1 eller mail: kundeservice@clever.dk

Overblik over processen
Her ser du processen for bestilling af Andel Energi x Clever og kan blive klogere på, hvornår kunden får hvilken information.

Ladeløsning

Priser for opladning på ladenetværket
Med Andel Energi x Clever kan man lade med rabat på Danmarks største og hurtigst voksende ladenetværk.
Du vil altid kunne se de aktuelle priser for opladning på ladenetværket her til rådgivning af kunder. Kunderne kan altid se de aktuelle priser i Clevers app.
De aktuelle ladepriser for Andel Energi x Clever kunder
FAQ
Ladeboks
Hvor stor er ladeboksen?
Ladeboksen er måler:
H x B x D: 49,5 cm x 24 cm x 16,5 cm.
64,5 cm høj med fastmonteret kabelholder.
Kan boksen fås i forskellige farver?
Ja den kan fås i grå, sort eller hvid.
Hvor meget strøm bruger ladeboksen på standby?
Standby-forbrug på ladeboksen er 44 kWh per år.
Må jeg slukke ladeboksen, når jeg ikke lader?
Nej. Boksen skal være tændt 24/7.
Der kører opdateringer på ladeboksen og derfor skal den være tændt.
Gravearbejde og installation
Kan jeg selv udføre gravearbejdet til installationen?
Det kan du godt, det er bare vigtigt, du følger Clevers guidelines for gravearbejde.
Hvordan ved jeg om 5.5 meter ladekabel er nok? (Standard i pakken)
Du skal beslutte dig for, hvor ladeboksen skal hænge og hvor din bil skal parkeres. Så skal du finde ud af, hvor bilens ladeport (Ladeindgangen) sidder og måle derfra. Brug evt. et reb eller et sjippetov til at måle med og sørg for, at det ikke bliver for stramt, da ladekablet skal have lidt give af for at kunne tilkobles bilen. Det er vigtigt, at du får bestilt rigtigt, da det ellers betyder, at der skal betales for en ombytning.
Gebyr for ombytning hvis f.eks. kabel ikke er langt nok koster 3.700 kr.
Jeg bor i et gammelt hus, kan jeg få en ladeboks?
Så længe du har 25 ampere til rådighed i hele husstanden, kan du få ladeboks hjemme.
Clever skal bruge 16 ampere til ladeboksen.
Hvis du er i tvivl, om der er ampere nok til rådighed, skal du kontakte dit netselskab.
Hvor lang ventetid er der på en installation?
Installation udføres ofte inden for 3-4 uger.
Jeg har allerede en anden ladeboks (fra en anden udbyder), får jeg rabat?
Hvis Clevers elektriker vurderer, at den eksisterende installation kan bruges, kan du være berettiget til en rabat på 2.500 kr. på din installation ved køb af ladeboks. Det vurderer og afgør elektrikeren på installationsdagen.
Hvordan foregår installationsprocessen?
Se installationsprocessen her
Bestilling og annulering
Hvad sker der, hvis jeg annullerer min bestilling på Andel Energi x Clever?
Så opsiges både din Clever ladeboksaftale og din nye elaftale med Andel Energi.
Hvad sker der hvis jeg skifter til et andet elselskab end Andel Energi?
Så opsiges din nye el aftale.
Ift. din ladeboks fjerner Clever SIM-kortet og du skal vælge et nyt Clever-produkt eller vælge at nedtage boksen.
Produkt og brug
Jeg har allerede Clever One med ladeboks, kan jeg skifte over til ladeløsningen med Andel Energi x Clever?
Ja, du kan frikøbe ladeboksen, så du ejer den. Derved betaler du kun for den månedlige serviceaftale og eget ladeforbrug.
Konverteringen koster indtil den 30. juni 2023 3.500 kr. og derefter 7.000 kr.
Hvis du senere ønsker at blive abonnementskunde igen, køber Clever ladeboksen tilbage for 3.499 kr. (Gælder f.eks. hvis kunden har fået bestilt Clever One hos en bilforhandler. Ladeboksen skal ejes af kunden for at kunne få denne Andel Energi x Clever)
Kan jeg få en serviceaftale på ladeboksen?
Ja, med serviceaftalen har du adgang til 24/7 support på ladeboksen, og så står Clever for al service på ladeboksen i hele dens levetid. Herudover har du adgang til intelligent opladning og kan se dit forbrug i Clevers app.
Får jeg tilbagebetaling, for den strøm jeg bruger?
Du vil få refusion af elafgiften, når den vender tilbage 1. juli 2023.
Hvad koster det at lade på netværket?
Du rabat på ladenetværket. Det betyder, at du sparer 0,60 kr./kWh i forhold til den aktuelle pris.
Den aktuelle pris ændres hver måned. Du kan se den aktuelle ladepris på Clevers hjemmeside eller i din Clever-app.
Hvilke omkostninger har jeg, når jeg ejer ladeboksen?
Du betaler 89 kr./md. i serviceaftale. Derudover skal du betale for dit forbrug på ladeboksen sammen med dit almindelige elforbrug i husstanden til Andel Energi.
Kan andre lade på min ladeboks?
Ja, men de skal selvfølgelig have din tilladelse. Ellers er det strømtyveri.Clever kan låse din ladeboks, hvilket betyder, at der skal anvendes en Clever-ladebrik til at åbne den. Andre med en ladebrik fra Clever vil derfor også kunne åbne ladeboksen og lade på den. Men med låsefunktionen slået til kan Clever registrere, hvem der lader på den. Dog er det vigtigt at nævne, at det ikke er noget, som vi har været ude for før.
Jeg har et sommerhus, som jeg lejer ud. Kan mine lejere lade på ladeboksen?
Ja det kan de – med din tilladelse.
Her kan det være en fordel med låsefunktionen på ladeboksen, så din lejere skal bruge ladebrikken i sommerhuset til at lade deres elbil.
Hvad koster det, hvis jeg gerne vil have låst min ladeboks og have ekstra ladebrikker?
Låsefunktionen er en gratis service, Clever yder til deres kunder. Du kan maksimum få 10 brikker per husstand.
Der er noget galt med min ladeboks – hvad gør jeg?
Ring til Clever på 82 30 30 30 og tast 1 eller skriv til Clever på kundeservice@clever.dk