Andel Energi kundeserviceguide

Bliv klogere på ladeløsningerne via Andel Energi x Clever, processer samt hyppige spørgsmål og svar.

Denne guide er til internt brug for Andel Energi-medarbejdere. Kunder henvises til Clevers kundeservice på tlf. 82 30 30 30 og tast 1 eller mail: kundeservice@clever.dk

 

Mor og datter slapper af ved en Clever ladeboks

Har du spørgsmål?

Vores partnersupport sidder altid klar til at hjælpe dig med spørgsmål om ladeløsningerne, bestillingsprocessen og meget mere.

Kontakt os på:

  • E-mail: salg@clever.dk.
  • Tlf.: 82 30 30 30 (tast 2)

Henvisning af kunder

Hvis du har en kunde i røret, som spørger ind til ladeløsningerne med Andel Energi x Clever, kan du viderestille kaldet via 87 26 47 17.

Bestilling af ladeløsning

Her finder du både link til bestillingsformularen for både Clever Box og Clever Go gennem Andel Energi. Når kunden har bestilt ladeløsningen hos jer, udfylder du denne formular for kunden. Herfra overgår processen til Clever og vi tager kunden godt videre.

Formular til interne henvendelser

Hvis du har en Andel Energi x Clever-kunde, som enten gerne vil opsige, annullere bestilling, flytte ladeboksen eller overdrage ladeboksen, skal dette registreres i denne formular, så Clevers kundeservice bedre og nemmere kan håndtere sagen.

Overblik over processen for Andel Energi x Clever Box

Her ser du processen for bestilling af Clever Box gennem Andel Energi, så du ved, hvornår kunden får hvilke informationer.

AndelXClever process
Andel Energi x Clever

Clever Box

Månedlig pris på serviceaftale
89kr./md.
Køb og installation af ladeboks
8.999kr.
Afbetalingsordning
249kr./md.*

* Afbetalingsordningen løber over 36 måneder.

En Clever ladeboks hænger på et rødt træhegn

Priser for opladning på ladenetværket med Clever Box

Med Andel Energi x Clever Box kan man lade med rabat på Danmarks største og hurtigst voksende ladenetværk.

Her vil du altid kunne se de aktuelle priser for opladning på ladenetværket for Clever Box, så du kan rådgive dine kunder. Kunderne kan altid se de aktuelle priser i Clevers app.

De aktuelle ladepriser for Andel Energi x Clever Box-kunder

Normal- og hurtigopladning (op til 99 kW)
2,49kr./kWh
Lynopladning (100+ kW)
3,99kr./kWh
Andel Energi x Clever

Clever Go

Til dig der ønsker adgang til Clevers ladenetværk og løbende betaling for dit opladningsforbrug på elregningen.

Aktuelle priser for Clever Go*

Normal- og hurtigladning (op til 99 kW)
3,49kr./kWh
Lynopladning (100+ kW)
4,99kr./kWh

Her vil du altid kunne se de aktuelle priser for opladning på ladenetværket for Clever Go, så du kan rådgive dine kunder. Kunderne kan altid se de aktuelle priser i Clevers app.

*Priserne kan midlertidigt variere på få lokationer. Læs mere her

Hyundai lynopladning

FAQ

Ladeboks

Hvor stor er ladeboksen?

Ladeboksen er måler:  

H x B x D: 49,5 cm x 24 cm x 16,5 cm.  

64,5 cm høj med fastmonteret kabelholder.

Kan boksen fås i forskellige farver?

Ja den kan fås i grå, sort eller hvid.

Hvor meget strøm bruger ladeboksen på standby?

Standby-forbrug på ladeboksen er 44 kWh per år.

Må jeg slukke ladeboksen, når jeg ikke lader?

Nej. Boksen skal være tændt 24/7.

Der kører opdateringer på ladeboksen og derfor skal den være tændt.

Gravearbejde og installation

Kan jeg selv udføre gravearbejdet til installationen?

Det kan du godt. 

Det er bare vigtigt, du følger Clevers guidelines for gravearbejde.

Hvordan ved jeg om 5.5 meter ladekabel er nok?

Du skal beslutte dig for, hvor ladeboksen skal hænge og hvor din bil skal parkeres. Så skal du finde ud af, hvor bilens ladeport (Ladeindgangen) sidder og måle derfra. Brug evt. et reb eller et sjippetov til at måle med og sørg for, at det ikke bliver for stramt, da ladekablet skal have lidt give af for at kunne tilkobles bilen. Det er vigtigt, at du får bestilt rigtigt, da det ellers betyder, at der skal betales for en ombytning. 

Gebyr for ombytning hvis f.eks. kabel ikke er langt nok koster 3.700 kr.

Jeg bor i et gammelt hus, kan jeg få en ladeboks?

Så længe du har 25 ampere til rådighed i hele husstanden, kan du få ladeboks hjemme.

Clever skal bruge 16 ampere til ladeboksen.

Hvis du er i tvivl, om der er ampere nok til rådighed, skal du kontakte dit netselskab.

Hvor lang ventetid er der på en installation?

Installation udføres ofte inden for 3-4 uger.

Jeg har allerede en anden ladeboks (fra en anden udbyder), får jeg rabat?

Hvis Clevers elektriker vurderer, at den eksisterende installation kan bruges, kan du være berettiget til en rabat på 2.500 kr. på din installation ved køb af ladeboks. Det vurderer og afgør elektrikeren på installationsdagen. 

Hvordan foregår installationsprocessen?

Se installationsprocessen her.

Bestilling og annullering

Hvad sker der, hvis jeg annullerer min bestilling på Andel Energi x Clever-ladeløsning?

Har du valgt en afbetalingsløsning, bliver kreditansøgningen annulleret.

Er ladeboksen allerede sat op, ejer du denne, men Clever lukker SIM-kortet og boksen wipes/nulstilles, medmindre du vælger en ny Clever-ladeløsning. Alternativt kan du nedtage boksen, og i så fald kan der forekomme ekstra omkostninger, som du selv betaler for.

Hvis du har nået at modtage din ladebrik i forbindelse med din Andel Energi x Clever Box-ladeløsning, vil den blive konverteret til en normal Clever Go-ladebrik, som du kan bruge, når du har behov for det. Hvis du bruger den, vil du blive opkrævet løbende for dit forbrug. Når du ikke bruger den, betaler du ikke for den.

Hvis du har bestilt Andel Energi x Clever Go og du alligevel modtager din ladebrik, fordi vi ikke kan nå at stoppe forsendelsen, beholder du bare ladebrikken. Når du ikke bruger den, betaler du ikke for den. 

Hvad sker der hvis jeg skifter til et andet elselskab end Andel Energi?

Så bliver din elaftale hos Andel Energi opsagt.

Hvis du har Andel Energi x Clever Box betyder det, at din serviceaftale på Clever-ladeboksen også bliver opsagt. Ladeboksen ejer du, men Clever lukker SIM-kortet og boksen wipes/nulstilles, medmindre du vælger en ny Clever-ladeløsning. Alternativt kan du nedtage boksen for egen regning.

Har du valgt en afbetalingsløsning, skal afbetalingen indfris til Andel Energi. Det er en betingelse for afbetalingen, at du har en aktiv elaftale hos Andel Energi.

Den ladebrik, du har modtaget i forbindelse med din Andel Energi x Clever Box-ladeløsning, vil blive konverteret til en normal Clever Go-ladebrik, som du kan bruge, når du har behov for det. Hvis du bruger den, vil du blive opkrævet løbende for dit forbrug. Når du ikke bruger den, betaler du ikke for den

Hvis du har Andel Energi x Clever Go, får Clever besked fra Andel Energi om, at din elaftale er opsagt. Så kan du vælge enten at konvertere til Clever Go eller opsige hele dit engagement med ladebrikken. Konverterer du til Clever Go, beholder du bare ladebrikken. Næste gang du benytter ladebrikken, er du normal Clever Go-kunde og vil blive opkrævet for dit forbrug af Clever. 

Andel Energi x Clever Box: Produkt og brug

Jeg har allerede Clever One med ladeboks. Kan jeg skifte over til ladeløsningen med Andel Energi x Clever?

Ja, du kan konvertere til Andel Energi x Clever Box og dermed frikøbe ladeboksen, så du ejer den. Derved betaler du kun for den månedlige serviceaftale og eget ladeforbrug. Konverteringen koster 2.500 kr. 

Hvis du senere ønsker at blive abonnementskunde igen, tilbagekøber Clever ladeboksen til den pris, du har givet for ladeboksen. Dette gælder også kampagnepriser (Normalpris: 2.500 kr.). (Gælder f.eks. hvis kunden har fået bestilt Clever One hos en bilforhandler. Ladeboksen skal ejes af kunden for at kunne få denne Andel Energi x Clever Box-ladeløsning)

Kan jeg få en serviceaftale på ladeboksen?

Ja, det er inkluderet i de 89 kr./md., du betaler for Andel Energi x Clever Box. Med serviceaftalen har du adgang til 24/7 support på ladeboksen, og så står Clever for al service på ladeboksen i hele dens levetid. Herudover har du adgang til intelligent opladning og kan se dit forbrug i Clevers app. 

Får jeg tilbagebetaling, for den strøm jeg bruger?

Med Andel Energi x Clever Box får du ikke tilbagebetaling for den strøm, du bruger. Men hver måned får du refusion af den elafgift, du har betalt til staten. Bemærk, at hvis du producerer egen strøm (fx hvis du har solceller), har elvarme eller begge dele i din husstand vil du ikke modtage refusion af elafgiften fra Clever, da du ikke betaler fuld elafgift.

Hvad koster det at lade på netværket?

Med Andel Energi x Clever Box får du rabat på ladenetværket. Det betyder, at du sparer 1 kr./kWh i forhold til den aktuelle pris.

Den aktuelle pris ændres hver måned. Du kan se den aktuelle ladepris på Clevers hjemmeside eller i din Clever-app. 

Fordi Clever samarbejder med andre ladeudbydere, er det som Andel Energi x Clever Box-kunde også muligt at lade på andre ladenetværk - både i Danmark og i udlandet. Læs mere her.

Hvilke omkostninger har jeg, når jeg ejer ladeboksen?

Du betaler 89 kr./md. i serviceaftale. Derudover skal du betale for dit forbrug på ladeboksen sammen med dit almindelige elforbrug i husstanden. Både serviceaftalen, elforbruget på ladeboksen og derhjemme samt eventuel opladning på Clevers ladenetværk opkræves af Andel Energi på den månedlige elregning.

Kan andre lade på min ladeboks?

Ja, men de skal selvfølgelig have din tilladelse. Ellers er det strømtyveri.Clever kan låse din ladeboks, hvilket betyder, at der skal anvendes en Clever-ladebrik til at åbne den. Andre med en ladebrik fra Clever vil derfor også kunne åbne ladeboksen og lade på den. Men med låsefunktionen slået til kan Clever registrere, hvem der lader på den. Dog er det vigtigt at nævne, at det ikke er noget, som vi har været ude for før.

Jeg har et sommerhus, som jeg lejer ud. Kan mine lejere lade på ladeboksen?

Ja det kan de – med din tilladelse. 

Her kan det være en fordel med låsefunktionen på ladeboksen, så din lejere skal bruge ladebrikken i sommerhuset til at lade deres elbil.

Hvad koster det, hvis jeg gerne vil have låst min ladeboks og have ekstra ladebrikker?

Låsefunktionen er en gratis service, Clever yder til deres kunder. Du kan maksimum få 10 brikker per husstand.

Der er noget galt med min ladeboks – hvad gør jeg?

Ring til Clever på 82 30 30 30 og tast 1 eller skriv til Clever på kundeservice@clever.dk

Andel Energi X Clever Go: Produkt og brug

Jeg har allerede Clever Go. Kan jeg skifte til Andel Energi x Clever go?

Ja, det kan du godt. Så samles dit forbrug på den månedlige elregning, du modtager fra Andel Energi. Ellers er der ingen ændringer.

Hvad betaler jeg for ladebrikken?

Ladebrikken er gratis. Vi sender den til dig helt uden beregning, når du opretter dig som Andel Energi x Clever Go-kunde. Du betaler kun for dit løbende forbrug på ladenetværket, hvilket vil blive opkrævet på din månedlige elregning fra Andel Energi. 

Når du ikke bruger ladebrikken, betaler du ikke noget. 

Hvor kan jeg se mit forbrug?

Du kan se dit forbrug for ladenetværket i Clevers app. . Her skal du logge ind med den e-mail, du brugte til oprettelsen af Andel Energi x Clever Go på Andel Energis hjemmeside. 

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min ladebrik?

Hvis du har glemt eller mistet din ladebrik, kan du nemt starte opladningen med Clever-appen. Her skal du logge ind med den e-mail, du brugte til oprettelsen af Andel Energi x Clever Go på Andel Energis hjemmeside. Så snart vi har sendt den fysiske ladebrik med posten, vil der ligge en digital kopi af ladebrikken klar til brug i appen den førstkommende hverdag. Læs mere om opladning med Clevers app her

Hvad koster opladning på ladenetværket?

Den aktuelle pris ændres hver måned. Du kan se den aktuelle pris på Clevers hjemmeside eller i Clevers app.

Fordi Clever samarbejder med andre ladeudbydere, er det som Andel Energi x Clever Go-kunde også muligt at lade på andre ladenetværk - både i Danmark og i udlandet. Læs mere her.

Kan jeg lade med Andel Energi x Clever Go i udlandet?

Hvis du har en Clever-ladebrik, kan du som udgangspunkt lade på hele Clevers ladenetværk – også de ladepunkter vi har i Sverige, Norge og Tyskland. Du kan se de ladepunkter, vi har både i og uden for Danmark på Clevers ladekort, som du finder i Clever-appen eller på Clevers hjemmeside.