Clever er stadig det mest økonomiske valg

Der er ingen tvivl om, at elbilister holder øje med prisen. Særligt lige for tiden, hvor priserne svinger mere, end de har gjort i årevis, og hvor vi i sidste halvdel af 2022 oplevede historisk høje elpriser. Lav pris på strøm til både bil og hjem bliver prioriteret højt. Også af vores kunder.

Selvom vi har været nødt til at indføre et midlertidigt energitillæg oveni den faste lave pris på opladning, så er halvdelen af de adspurgte ikke i tvivl om, at Clever stadig er den bedste og billigste ladeløsning for dem. Den anden halvdel har brugt tid på at undersøge markedet og sammenlignet Clever med mindst to alternative ladeoperatører. Alligevel har de valgt at beholde Clever som ladeløsning. Faktisk har hele 16 procent af dem, der har undersøgt alternativerne, været så grundige, at de har kigget på alle konkurrerende ladeoperatører. Men opfattelsen er klar. Clever er stadig det bedste valg.

Clever er tryghed på farten

Livet er for kort til rækkeviddeangst og faretruende tomme batterier. Det mener størstedelen af vores kunder. Hele 75 procent af undersøgelsens adspurgte har tilkendegivet, at Clever gør det nemt for dem at køre elbil pga. Danmarks største og hurtigst voksende offentlige ladenetværk. Og med 84.483 ladepunkter landet over er Clever altid inden for rækkevidde.

4 ud af 5 svarede, at de sætter særlig stor pris på, at Clever investerer så massivt i opsætningen af lynladepunkter i hele Danmark. Det betyder nemlig lynhurtig opladning på farten, eller når man handler. Vi har netop rundet lynlader nr. 100 og 10-dobler antallet af lynladere i 2023. Se, hvor din nærmeste lynlader er placeret, i appen eller på ladekortet.

Clever er et skridt i den grønne retning

Er du også en af dem, der kører elbil, fordi det er et vigtigt hverdagsskridt mod den grønne omstilling? Næsten 70 procent af Clevers kunder fortæller, at det er vigtigt for dem, at de bidrager til den grønne omstilling. 64 procent mener, at Clever gør den opgave nemmere. Eksempelvis gennem intelligent opladning, der sikrer, at man lader, når elprisen er lav og CO-aftrykket mindre.  

Baggrund for undersøgelsen

I oktober opsagde vi alle vores kunder, fordi vi 1. januar 2023 indfører et variabelt, forbrugsbaseret energitillæg, og 1. april 2023 ændrer abonnementspriserne. Langt størstedelen har valgt at gentegne deres abonnement, og det er blandt dem, vi udsendte en spørgeskemaundersøgelse i november-december 2022. Spørgsmålene gik bl.a. på, hvorfor de valgte at gentegne Clever-abonnementet, og hvad der generelt er vigtigt for dem som elbilister.