Brug af Clevers AI assistent
Vi tilbyder vores kunder at bruge Clevers AI assistent til at bidrage til den gode kundeoplevelse.
Når du bruger Clevers AI assistent er det vigtigt for os, at du forstår hvad assistenten kan og skal bruges til, og er tryg ved hvordan vi bruger og beskytter dine data. Derfor anbefaler vi, at du læser nedenstående 5 punkter.
- Clever AI har sine begrænsninger: Vores AI assistent er designet til at hjælpe med at besvare generelle spørgsmål og give information, men den kan ikke i alle tilfælde erstatte den personlige rådgivning og kundeservice, som vores kollegaer tilbyder. Vær opmærksom på, at Clever AI giver svar baseret på den information, den finder på clever.dk, og derfor kan der forekomme fejl eller unøjagtigheder.
- Vi hæfter ikke for AI svar: AI er en spændende og ny teknologi, som vi tester af, men den har sine svagheder ift. hallucineringer eller generering af svar som kan skabe misforståelser eller være fejlagtige. Vi hæfter derfor ikke for information omkring priser, betingelser eller produktinformation. For at få den mest nøjagtige og opdaterede information, tjek linket til hjemmesiden som AI assistenten referer til eller kontakt vores kundeservice direkte.
- Datafortrolighed: Vi tager dit privatliv og beskyttelsen af dine personlige data meget alvorligt. AI assistenten behandler dine data i henhold til vores privatlivspolitik og gældende databeskyttelseslovgivning. Vi slører alle personlige oplysninger i den bagvedliggende platform, så der ikke gemmes information om dig. Vi efterspørger dog navn, email og tlf, når du viderestilles til vores medarbejderbemandede livechat for at sikre, at vores produktekspert og kundeservice bedst muligt kan behandle din henvendelser. Du har altid mulighed for at slette samtalen, hvis du ønsker - klik blot på de 3 knapper og vælg slet samtalen.
- Vi bruger AI på en etisk ansvarlig måde: Der sidder et helt team af medarbejdere i Clever, der som conversational AI specialisterI hver dag kigger samtaler igennem, og sikrer, at Clever AI ikke diskriminerer eller kommunikerer uhensigtsmæssigt.
- Vi vil meget gerne høre din feedback! Hvis du oplever problemer med Clever AI, så kan du give svaret en thumbs down. Klik også meget gerne på kryds i samtalen og giv os en kommentar med. Vi I conversational AI teamet værdsætter din feedback og arbejder konstant på at forbedre din oplevelse med Clever AI.
Du kan læse mere om vores håndtering af dine persondata i vores persondatapolitik
Clever følger Andels Politik for dataetik
v. 1.0 - senest opdateret 21. maj 2025