Ladeboks i sommerhuset
Det er mange år siden, at et sommerhus var noget, danskerne kun brugte om sommeren. Det er blevet et fritidshus i alle årstider, og som elbilist skal det være nemt – både i hverdagen og i fritiden. Derfor efterspørger mange elbilister en ekstra ladeboks til deres sommerhus.
Hvad siger du til kunden, som overvejer en ladeboks i sommerhuset?
Som bilforhandler er det vigtigt at rådgive og vejlede kunderne ud fra netop deres individuelle behov. Her kommer vi med nogle gode råd til den typiske salgsdialog og spørgsmål fra kunden:
- 3 salgsargumenter du kan bruge i salgsdialogen
- Så meget kan din kunde spare ved at bestille hos dig
- Sådan bestiller du en ekstra ladeboks til din kunde
Vi gennemgår også spørgsmål om udlejning af sommerhus, ønsker om en ekstra ladeboks som Clever Box-kunde, de såkaldte mormor-ladere og CVR-nummer ifm. udlejning af sommerhus med ladeløsning. Så kan du nemlig hjælpe kunden med at træffe den bedste beslutning, uanset om de bruger sommerhuset som et privat fristed eller som udlejningshus.
3 salgsargumenter du kan bruge i salgsdialogen
1. Altid køreklar: Kunderne kan oplade elbilen, mens de selv bliver opladt i sommerhuset – og når turen igen går hjemad, er det med et fuldt batteri.
2. Spar tid: Intet behov for at planlægge opladning. Det skal være nemt at være elbilist – både i hverdagen og i fritiden.
3. Værdiforøgelse af sommerhuset: Installation af en ladeboks øger værdien af sommerhuset, uanset om det er til privatbrug eller udlejning.
Så meget kan din kunde spare ved at bestille hos dig
Har din kunde et Clever One-abonnement og en ladeboks i hjemmet, kan kunden nemt bestille en ekstra ladeboks til sommerhuset. Når kunderne bestiller igennem dig, får de den sædvanlige skarpe installationspris på kun 2.499 kr. (Normalpris: 7.499 kr!). Og derudover koster det kun 124 kr./md. oven i kundens nuværende abonnement.
Sådan bestiller du en ekstra ladeboks til din kunde
Efter din kompetente og informerende rådgivning vil kunden selvfølgelig have en ladeboks i sommerhuset!
Hvad gør du nu?
Du videresender blot ordrebekræftelsen på den første ladeboks til salg@clever.dk og skriver, at de ønsker endnu en ladeboks – så klarer vi resten.
Har du spørgsmål, kan du altid kontakte vores partnersupport på 82 30 30 30 (tast 2).
Andre spørgsmål du (måske) gerne vil have svar på
Spørger din kunde ind til en mormor-lader?
En såkaldt mormor-lader, som også kaldes en nødlader, bruges til nødsituationer. Vi advarer kraftigt imod at benytte dem i sommerhuset, da det i værste fald kan føre til brand, hvis de sættes i en almindelig stikkontakt. Derfor anbefaler vi altid en ladeboks.
Har din kunde Clever Box og ønsker en ekstra ladeboks?
Prisen for en ekstra ladeboks for en Clever Box-kunde er 8.999 kr. for installation og køb af ladeboks. Herudover er serviceaftalen på 99 kr./md. Med andre ord skal kunden bestille endnu en Clever Box-løsning.
Hvad hvis din kunde udlejer sit sommerhus med ladeboks?
Udlejer din kunde sommerhuset, bør de overveje en ekstra ladeboks. Når din kunde har et Clever One-abonnement, kan gæster, der også har Clever One, frit lade på ladeboksen i kundens sommerhus (med gæstens egen ladebrik eller med app).
Har gæsterne ikke et Clever-abonnement, kan din kunde bestille en Clever Go-ladebrik , hvor der betales efter forbrug. Kunden skal altså selv opkræve gæsterne for det, de har ladet. Dette kræver også, at scanningsikonet på kundens ladeboks er aktiveret, så der kan bruges en Clever Go-ladebrik til at starte en opladning (kunden kan kontakte kundeservice på 82 30 30 30 for aktivering af scanningsikon).
Vi anbefaler desuden kunder, der udlejer deres sommerhus, at skifte til vores elselskab Clever Power, da ladeboksens forbrug dermed automatisk trækkes fra deres elregning. Det betyder, at dine kunder ikke skal lægge ud for strømmen og vente på, at Clever tilbagebetaler dem efter vores tilbagebetalingssats.
Hvad med CVR-nummer og udlejning af sommerhus med ladeboks?
Hvis din kunde har et CVR-nummer i forbindelse med sommerhusudlejning, skal vedkommende have fat i vores erhvervsteam og bestille en virksomhedsløsning. Kunden skal udfylde denne kontaktformular – så giver vi kunden et kald (indenfor 2-4 hverdage).