Hvorfor kommer der en fejl, når jeg bruger min ladebrik?

Der kan være flere grunde til, at du har fået en fejlmeddelelse på din ladebrik. Typisk er det en af disse 4 fejlmeddelelser du får:

Invalid: Brikken er ikke valid. Denne besked vil kun forekomme, hvis du eksempelvis forsøger at scanne en ladestander fra en anden udbyder end Clever.

Blocked: Din ladebrik er blevet blokeret. Det vil der i de fleste tilfælde være en god grund til. Eksempelvis at du ikke har et aktivt abonnement.

Expired: Dit kundeforhold er udløbet, og derfor virker brikken. Hvis du oplever dette skal du blot ringe ind til os og få afklaret årsagen.

"HYCKIOSKTAG1": Grunden til at din ladebrik viser denne besked skyldes, at vi har mistet forbindelsen til ladestanderen. Vi har dog valgt, at du naturligvis stadig skal kunne få strøm på din bil, det bliver dog på vores regning, derfor vil du ikke blive opkrævet for denne opladning.

 

Det skal også nævnes at de 3 øverste fejlmeldinger oftest også kan optræde, hvis ladestanderen er offline og/eller har forbindelsesproblemer. Her kan den ikke finde ud af at læse ladebrikker og kan derfor give alle 3 fejlmeddelelser.

Relaterede emner