Installation af ladeboks på medarbejderens privatadresse

Sådan foregår installationsforløbet

  1. Efter vi har modtaget bestillingen, sender vi dig og kunden en bekræftelse. Når kunden har accepteret vores vilkår, får de et link til et spørgeskema om installationsforholdene i kundens hjem.
  2. Når vi har modtaget svarene, sender vi kunden en ordrebekræftelse inden for tre arbejdsdage med alle de informationer, kunden har brug for.
  3. Senest syv dage efter kunden har fået ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke. I den finder kunden sin personlige ladebrik til opladning på Clevers ladenetværk.
  4. Senest tre arbejdsdage efter kunden har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter vores elektriker kunden, så de kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen.
  5. Elektrikeren installerer ladeboksen på det aftalte tidspunkt. Inkluderer Clever-abonnementet et løst ladekabel, har elektrikeren det med til kunden (medmindre andet er aftalt).
  6. Kundens abonnement starter, når de tager ladeboksen eller deres ladebrik i brug første gang. Herefter modtager de en faktura med deres kundenummer, så de kan tilmelde sig Betalingsservice.


Hvad er ekstra ydelser?

Begrebet ekstra ydelser dækker over opgaver, som ikke er dækket af prisen for installationen af ladeboksen. Det kan eksempelvis være grave- eller stilladsarbejde.

Inden vores elektriker besøger kunden, stiller vi kunden nogle få spørgsmål. Svarene hjælper os til at vurdere, om vi kan lave installationen uden ekstra ydelser.

95% af Clevers kunder får lavet deres installationen uden ekstra omkostninger. Gennemsnitsprisen for ekstra ydelser er 3.500 kroner.


Du kan læse mere om ekstra ydelser i vores FAQ.

Hvad lang er leveringstiden?

Leveringstiden på installation af ladeboksen fra Clever er op til fire uger (seks uger ved ekstra ydelser).
Bestil derfor et Clever-abonnement, så snart du har en underskrevet købsaftale. Ved længere leveringstid på bilen er det vigtigt, at du oplyser kunden om bilens leveringsdato, så de kan booke installationen af ladeboksen så tæt på leveringsdatoen som muligt. Du kan annullere bestillingen, indtil vi har installeret ladeboksen.

Hvordan bestiller jeg et Unlimited abonnement, som skal betales af virksomheden?

Du bestiller det ønskede Clever One-abonnement, som du plejer via bestillingsformularen. Her skal du i sektionen "Kundens oplysninger", udfylde oplysningerne på den medarbejder, der vil være bilens primære bruger.

 

Herefter sætter du flueben i boksen "Alternativ faktureringsadresse". Efterfølgende vælger du, om betaleren er en privatperson eller en virksomhed og udfylder de nødvendige oplysninger på betaleren.

 

Medarbejderen vil herefter modtage en bekræftelse fra Clever, som skal accepteres før at aftalen er gældende.

 

Hvad gør jeg, hvis erhvervskunden har udskiftning i medarbejdere?

Hvis brugeren af elvarebilen stopper i virksomheden, og en ny bruger skal have en installation af en Clever-ladeboks, kan ladeboksen ikke overdrages. I stedet skal du som forhandler bestille en ny installation til den nye medarbejder. Den tidligere ansatte kan enten vælge at få ladeboksen taget ned eller få den overdraget til privat brug.

 

Kan brugeren beholde installationen af Clevers ladeboksen ved opsigelse?

Ja – det kan brugeren godt. Brugeren skal blot række ud til Clever - så sørger vi for at overdrage aftalen. Herefter vil brugeren vil blive faktureret.