Hvordan undgår jeg at få lukket for strømmen?
Du kan undgå at få lukket for strømmen ved at betale den sikkerhedsstillelse, der er fremsendt til dig på mail.
Så snart en forfaldsdato på en Clever Power-faktura er overskredet, og vi derved ikke har modtaget betaling for den pågældende faktura, igangsættes en rykkerproces. Vi sender dig tre rykkere inden for en måned fra den oprindelige forfaldsdato. Du modtager betalingspåmindelser via både mail og SMS, så vær opmærksom på dine kontaktoplysninger.
Hvis du stadig har udestående betalinger efter tredje rykker, og leverancen fortsætter uændret, vil vi anmode om en sikkerhedsstillelse. Du har derefter 15 arbejdsdage til at betale dette beløb, fra du modtager meddelelsen. Send os gerne kvitteringen, da der kan gå op til 3 bankdage, før pengene modtages i vores bank. Sikkerhedsstillelsen beregnes ud fra dit tidligere forbrug og den gennemsnitlige strømpris i DK1/DK2 fra den foregående måned. Beløbet skal kunne dække op til 5 måneders strømforbrug.
Hvis du betaler dine elregninger rettidigt i det år, der følger efter, at sikkerhedsstillelsen er betalt, vil du få beløbet tilbage. Du vil modtage en e-mail, når året er gået, og betingelserne er overholdt. I denne mail beder vi dig om at oplyse dine kontooplysninger, så vi kan overføre beløbet til dig.