Opladning i boligforeninger med Clever

En fælles, fremtidssikret ladeløsning

Opladning er ikke bare opladning. For nok er strømmen i stikket den samme, uanset hvilken løsning I vælger, men det kan være en overordentlig stor opgave, hvis I selv vil stå for installationen, driften og administrationen.

Med Clever samler I jeres investering i én fælles totalløsning, hvor vi tager hånd om hele processen før, under og efter installationen – til en pris I kender i forvejen.

Læs mere om vores produkter og processer herunder.

Hos Clever får I en samlet, fælles løsning

En fælles løsning er, når en samlet boligforening vælger Clever til at levere al opladning på jeres fælles parkeringspladser. Det betyder også, at bestyrelsen har fuld kontrol over økonomi, installationsforhold og ikke mindst det overordnede udseende.

Hvad er en individuel løsning?

En individuel løsning er, når hver beboer i boligforeningen selv står for at få installeret ladeboks af eget valg på egen parkeringsplads. Her står bestyrelsen oftest for at forberede foreningens elinstallationer. Beboere, der ønsker en ladeboks fra Clever, kan nemt få installeret den på den forberedte installation.

Clever leverer ikke forberedende elinstallationer til individuelle løsninger. Her henviser vi i stedet til vores installationspartner EL:CON.

 

I skal blot have styr på budgetter og behov – så klarer vi resten.

Her kan I se trin-for-trin, hvordan jeres boligforening får en fælles, fremtidssikret ladeløsning.

  1. Afdæk jeres behov

    Inden I kontakter os første gang, er det en god idé, at I er blevet enige om A) hvor mange biler, har I behov for at lade i dag og om fem år, B) hvor vil I have ladeudstyret installeret, og C) hvad er jeres budgetramme.

    Det er en stor hjælp, hvis I har budgetrammen på plads, inden I går i gang med projektet, og at den er godkendt på generalforsamlingen.

  2. Kontakt os

    Kontakt os på erhverv@clever.dk og fortæl os om jeres behov og det antal ampere, I har til rådighed i foreningen. Sammen diskuterer vi herefter jeres ønsker og budget, og vi rådgiver jer om, de muligheder I har.

    I kan herefter vende vores samtale i bestyrelsen, inden vi finder en dato for et besøg af vores elektriker.

  3. Tag imod elektrikeren

    Vores elektriker aflægger jeres boligforening et besøg og besigtiger jeres parkeringsforhold og elinstallationer.

    I får efterfølgende et uforpligtende tilbud på den samlede opgave tilsendt, som I kan gå videre med i bestyrelsen.

  4. Godkend tilbuddet

    Når vi sammen har fundet frem til en løsning, I er tilfredse med, indgår vi den endelige aftale.

    Vi lægger en tidsplan, så I kan fortælle jeres beboere, hvornår de kan forvente, at opladningen er klar til brug.

  5. Lad os klare arbejdet

    Herfra tager vi os af alt det grove, såsom gravning, kabelføring, udbygning af jeres elinstallation og opsætning af ladeudstyr. Imens kan I med fordel minde de beboere, der endnu ikke har et Clever-abonnement, om at oprette sig som kunder hos Clever.

    Læs mere om beboerprodukter længere nede.

  6. Sæt strøm til jeres nye ladeudstyr

    Når alt er på plads, tager det normalt 3-4 uger fra første spadestik, til I har opladning i foreningen.

    Vi tester og sørger selvfølgelig for, at alt virker, inden vi lader jer få glæde af jeres nye ladeløsning.

Hos Clever har vi to løsninger, der passer til alle boligforeninger, uanset antallet af ladepunkter. Fælles for dem begge er den automatiske tilbagebetaling af ladeudstyrets strømforbrug, samt at Clever tager sig af afregning direkte med brugerne.

Nemt og overskueligt — nu og fremover

Clever Total

De fleste vælger Clever Total, hvor I lejer ladeudstyret. Dermed betaler I kun for selve installationen nu og her.

Efterfølgende betaler I en fast, lav ydelse, der dækker både leje, vedligeholdelse og reservedele i minimum fem år.

Med andre ord investerer I mindre nu og har fuldt overblik over økonomien fremover.

For jer, der vil eje udstyret selv

Clever Connect

Med Clever Connect køber I jeres ladeudstyr hos Clever. Dermed bliver udskrivningen til at starte med større. I binder jer samtidig til en serviceaftale, der kun løber i 12 måneder.

Her investerer I altså mere til at starte med, og reparationer, reservedele og service efter serviceaftalens udløb bliver I faktureret for.

Clevers ladeboks

Smart og skalerbar

Clevers ladeboks er en populær løsning, fordi den er nem at betjene og kan bruges af alle el- og plugin-hybridbiler. Derudover er den nem at skalere op med nye ladebokse, efterhånden som efterspørgslen stiger.

Clevers ladeboks er især god til boligforeninger, hvor ladetiden godt må være lidt længere. Den kan installeres med intelligent strømfordeling mellem ladeboksene, hvis der er en begrænset mængde strøm til rådighed.

Fuld frihed eller egen elektriker

Installation på jeres vilkår

Med Clever samler I jeres investering i én totalløsning, hvor vi kan tage hånd om hele processen før, under og efter installationen — til en pris I kender i forvejen. Det giver jer tid til alt det andet, I skal klare.

Men I kan også vælge at få jeres egen elektriker til at klare det meste, hvis I foretrækker. Så skal vores elektriker blot stå for certificeringen og idriftsættelsen.

Automatisk tilbagebetaling af strømforbrug

Sådan foregår tilbagebetalingen

Med en Clever Total-ladeløsning betaler I én fast månedlig pris for leje og drift af udstyret. Derfor tilbagebetaler vi ladeudstyrets strømforbrug. Se, hvordan det foregår, her.

Ubegrænset opladning i foreningen og på Clevers netværk

Abonnement fra Clever

Langt de fleste vælger et abonnement med ubegrænset opladning fra Clever som en naturlig forlængelse af deres bilkøb eller -leje.

Clever samarbejder nemlig med stort set alle bilmærker og større leasingselskaber i Danmark, så man som ny bilejer både har fri adgang til foreningens ladeløsning og hele Clevers ladenetværk fra første færd.

Her skal foreningen ingenting gøre. Beboeren får sit abonnement sammen med bilen og kan lade, så snart ladeløsningen er sat i drift.

Betal løbende for opladning til en skarp pris

Clever Link

Derudover tilbyder vi et skræddersyet produkt til dem, der kører mindre og vil betale løbende for deres forbrug . Med Clever Link kan beboerne lade til en skarp pris – både på boligforeningens ladeudstyr og på størstedelen af Clevers landsdækkende ladenetværk.

Beboerne bestiller selv Clever Link online. Bestyrelsen får et bestillingslink tilsendt, som I deler med beboerne. Så er de klar til at lade, når ladeudstyret er sat i drift.

Clevers 2025-planer

Mere bevægelse – mindre business

Vi investerer massivt i vores åbne, offentlige ladenetværk. For i Clever ser vi os selv mere som en bevægelse end en business, og vores mål er at skabe en bedre, mere bæredygtig verden.

Det kræver en stærk infrastruktur – så det bygger vi.

Hvem er Clever?

100% dedikeret – 100% dansk

Clever er ejet af 600.000 danskere. Og vi er 100% dedikeret til at fremme fremtidens mobilitet.

Se, hvem vi er, og hvad vi står for.

Skal vi ringe dig op?

Udfyld formularen, så tager vi fat i dig i løbet af to hverdage.

Du giver samtykke til, at vi behandler dine data i henhold til vores persondatapolitik, og at vi må kontakte dig med henblik på at vejlede og sælge Clevers løsninger. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.

Hvad kan vi hjælpe dig og din organisation med?