Clevers erhvervsforhandlerguide
Her kan du finde informationer om Clevers produkter, oftest stillede spørgsmål og links til forhandlerspecifikke sider og indhold.
Ladeløsninger og -udstyr på medarbejderens privatadresse
Clever One
Priser for abonnement og installation
+ evt. energitillæg.
BEMÆRK: Clever One kan ikke bestilles til person og godstransport (ex. Køreskole, taxi, osv.) eller installation på virksomhedsadresse
Clever Box
Priser
Ladeudstyr på erhvervsadressen
Clever Total
Clever Total er en ladeløsning til virksomheder, som giver gennemsigtighed i budgettet – nu og fremover. Med Clever Total lejer virksomheden Clevers ladeudstyr, og betaler dermed kun for selve installationen nu og her.
Efterfølgende betaler virksomheden en fast, lav ydelse, der dækker både leje, vedligeholdelse og reservedele i minimum fem år.
Clever tilbagebetaler hver måned ladeudstyrets forbrug brugt på opladning efter gældende erhvervstilbagebetalingssats.
Priser
Installation af ladeboks på erhvervsadresse: pris efter besigtigelse.
Clever kan udarbejde tilbud, eller I kan installere via egen elinstallationspartner. Udfyld leadformularen her.
FAQ
Ofte stillede spørgsmål
Mulighed for ekstra ladeboks
Én ekstra ladeboks til eksempelvis sommerhuset koster 2.499 kr. i installation og 124 kr. /md. (ikke inkl. evt. ekstra ydelser ved installationen).
Opladning i udlandet
Clever-kunder kan lade bilen på alle Clevers ladere – også de lynladestationer Clever opsætter med partnere i Sverige, Norge og Tyskland. Alle ladepunkter finder Clever-kunder nemt med Clevers app til Apple iOS og Google Android.
Har kunden et Clever One-abonnement, er opladningen på alle ladepunkter i vores ladenetværk inkluderet i deres abonnement.
Hvis kunden skal lade på andre operatørers ladenetværk, skal de betale separat for opladningen på disse – det gælder uanset, om det er i Danmark eller udlandet. Her kan kunden bruge diverse apps, og på visse netværk kan de også betale med betalingskort.
Hvad hvis kunden har to ladbare biler?
Med Clever Box
Har du Clever Box hjemme, har du et serviceabonnement på din boks, men ikke et abonnement på dine biler. Så du kan blot lade, som det passer dig skiftevis på dine biler. Du betaler selv for det, du lader.
Med Clever One
Når du har én ladeboks hjemme til flere biler, kan du vælge Clever One til alle dine biler. Så kan de både lade på din ladeboks hjemme og ude på Clevers offentlige netværk. Hvis mindst én af dine biler er en ren elbil, kan du få 200 kr i rabat på den/de andres bilers Clever One-abonnement.
Du kan også vælge kun at have Clever One til en af dine biler og Clever Go til de/den resterende, hvor du betaler ad-hoc for opladning.
Uden ladeboks hjemme
Har du ikke installeret Clevers ladeboks(e) hjemme, skal hver bil have Clever One uden hjemmeopladning, hvor du kan lade på hele Clevers offentlige netværk.
Kan kunden vente med at bestille Clever One?
Ja, Clever One kan bestilles på Clever.dk. Men ved at bestille Clever One som en naturlig del af bilkøbet, gør du det let at køre og oplade bilen for kunderne fra første færd – og du sikrer dem den bedste pris.
Kan kunden ikke bare bruge det ladestik, der følger med bilen?
Det ladestik, der følger med bilen, er kun til nødstilfælde.
Sikkerhedsstyrelsen anbefaler, at man ikke lader med mere end seks ampere i max to timer med de såkaldte "mormorkabler". Opladningen af en elbil gennem en almindelig stikkontakt belaster nemlig som 20 køleskabe. Og i værste fald kan der udbryde brand i kundens installationer.
Når vi installerer en ladeboks hos din kunde, tager vi alle forholdsregler, så de sikkert kan lade deres bil – nu og mange år frem.
Fordele ved Clever
Hvorfor skal vi sælge Clever?
Ved at sælge Clever One giver du din kunde en ladeløsning, hvor alt er inkluderet i ét abonnement. Der findes mange andre udbydere af strøm, men hos Clever får din kunde en totalløsning, som indeholder meget mere end bare opladning.
Clever One giver kunden mulighed for at lade hjemme på Clevers intelligente ladeboks, der kan styre opladningen, så den foregår, når der er mest vedvarende energi i elnettet.
Kunden får også adgang til Danmarks største offentlige ladenetværk. Det inkluderer både vores store lynladestationer og alle de ladestandere, vi sætter op i samarbejde med partnere som fx Jeudan, føtex og Danske Shoppingcentre
Flere kunder har også mulighed for at lade deres bil, mens de er på arbejde, da Clever har ladepunkter hos mange forskellige virksomheder rundt omkring i landet.
Og Clever udvider hele tiden netværket på tværs af Danmark, både ved indkøbscentre, langs motorveje og rundt om i by og på land, så fremtidens elbilisme ikke går i stå.
Clevers top 6 USP’er
- Adgang til Danmarks største ladenetværk
- Nem installation af intelligent ladeboks med ubegrænset kabelføring
- Automatisk tilbagebetaling af strømforbrug
- 24/7 kundesupport
- Ubegrænset service og automatisk opdatering af ladeboks
- Abonnementet starter først, når du oplader første gang
Installation af ladeboks
Sådan foregår installationsforløbet
- Efter vi har modtaget bestillingen, sender vi dig og kunden en bekræftelse. Når kunden har accepteret vores vilkår, får de et link til et spørgeskema om installationsforholdene i kundens hjem.
- Når vi har modtaget svarene, sender vi kunden en ordrebekræftelse inden for tre arbejdsdage med alle de informationer, kunden har brug for.
- Senest syv dage efter kunden har fået ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke. I den finder kunden sin personlige ladebrik til opladning på ladenetværket.
- Senest tre arbejdsdage efter kunden har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter vores elektriker kunden, så de kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen.
- Elektrikeren installerer ladeboksen på det aftalte tidspunkt. Inkluderer Clever-abonnementet et løst ladekabel, har elektrikeren det med til kunden (medmindre andet er aftalt).
- Kundens abonnement starter, når de tager ladeboksen eller deres ladebrik i brug første gang. Herefter modtager de en faktura med deres kundenummer, så de kan tilmelde sig Betalingsservice.
Hvad er ekstra ydelser?
Begrebet ekstra ydelser dækker over opgaver, som ikke er dækket af prisen for installationen af ladeboksen. Det kan eksempelvis være grave- eller stilladsarbejde.
Inden vores elektriker besøger kunden, stiller vi kunden nogle få spørgsmål. Svarene hjælper os til at vurdere, om vi kan lave installationen uden ekstra ydelser.
95% af Clevers kunder får lavet deres installationen uden ekstra omkostninger. Gennemsnitsprisen for ekstra ydelser er 3.500 kroner.
Hvad lang er leveringstiden?
Leveringstiden på installation af ladeboksen fra Clever er op til fire uger (seks uger ved ekstra ydelser).
Bestil derfor et Clever-abonnement, så snart du har en underskrevet købsaftale. Ved længere leveringstid på bilen er det vigtigt, at du oplyser kunden om bilens leveringsdato, så de kan booke installationen af ladeboksen så tæt på leveringsdatoen som muligt. Du kan annullere bestillingen, indtil vi har installeret ladeboksen.
Tilbagebetaling
Når vi sætter kundens ladeboks op, trækker vi strømmen fra kundens hovedtavle. Derfor betaler kunden i første omgang for ladeboksens strømforbrug.
Hver måned fjernaflæser Clever derfor strømforbruget og tilbagebetaler den mængde strøm, der er brugt til opladning af bilen hjemme. Det sker helt automatisk, så længe kunden er tilmeldt Betalingsservice.
Tilbagebetalingen udregner vi ved at gange forbruget med månedens tilbagebetalingssats, som kan findes på clever.dk/tilbagebetaling. Tilbagebetalingssatsen er udregnet som et gennemsnit af elprisen i tidsrummet kl. 23-06.
Intelligent opladning
Intelligent opladning er et system, som Clever har udviklet til ladeboksen hjemme. Kunden indtaster sit ønskede opladningsbehov og afgangstidspunkt én gang i Clever appen. Når de kommer hjem og sætter bilen til ladeboksen, lægger systemet en intelligent ladeplan, der først og fremmest tager højde for elprisen i løbet af natten, men også CO2-aftrykket og elnettets belastning.
Løsninger til erhvervskunder
I Clever arbejder vi for at inspirere danskerne til at vælge elbilen. Det gør vi ved at skabe Danmarks stærkeste netværk og tilbyde de mest brugervenlige produkter - også til virksomheder, kommuner, boligforeninger og organisationer.
Det er dog ikke muligt at få Clever One med en ladeboks på en erhvervsadresse. Vi har forskellige erhvervsløsninger, som enten kan lejes eller ejes af virksomheden.
Hvis kunden gerne vil være erhvervskunde hos Clever og har spørgsmål til vores erhvervsløsninger, så læs mere via linket https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger eller ring til 82 30 30 30 og tast 4 eller skriv til os på erhverv@clever.dk
Clever Partner
Som partner med Clever, sørger vi selvfølgelig for, at du kan blive godt kørende til en skarp pris med vores Partner-produkter.
Vi er der, hvor du kører
- Opladning til alle el- og plugin-hybridbiler. Husk eget ladekabel. Oplagt til det længere besøg eller over natten.
- Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til det korte besøg på op til en time.
- Opladning til de fleste elbiler og visse plugin-hybridbiler. Oplagt til den lynhurtige ladepause, når du er på farten.
Anbefal det rigtige produkt til din erhvervskunde
For at anbefale din erhvervskunde det rigtige strømprodukt fra Clever, er det vigtigt at kigge nærmere på din deres kørselsbehov. Vi har samlet fire eksempler:
Installation af Clevers ladeboks på virksomhedsadresse
Produkt: Clever Total
Med Clever Total lejer virksomheden Clevers ladeudstyr, og betaler dermed kun for selve installationen nu og her.
Efterfølgende betaler virksomheden en fast, lav ydelse, der dækker både leje, vedligeholdelse og reservedele i minimum fem år.
Clever tilbagebetaler hver måned ladeudstyrets forbrug brugt på opladning efter gældende erhvervstilbagebetalingssats.
Benytter virksomheden deres elvarebil som en pulje-, flåde- eller demobil, som kun lades i virksomheden, kan de bestille en Clever Key-ladebrik hos Clever. Clever sender en månedlig faktura på jeres forbrug. Denne løsning bestiller I direkte hos Clever.
Opladning på Clevers ladenetværk + evt. virksomhedsadresse
Produkt: Clever One uden ladeboks + Clever Total
Har elvarebilen en fast bruger, anbefaler vi et Clever One-abonnement uden ladeboks, hvor brugeren kan lade på hele Clevers offentlige ladenetværk og på virksomhedens ladeudstyr, såfremt virksomheden har en Clever Total-løsning.
Opladning på medarbejderens privatadresse + Clevers ladenetværk + evt. virksomhedsadresse
Produkt: Clever One + Clever Total
Har medarbejderen behov for at lade bilen hjemme, f.eks. pga. natkørsel, anbefaler vi et Clever One-abonnement, hvor medarbejderen får installeret en Clever-ladeboks hjemme og samtidig kan lade på hele Clevers offentlige ladenetværk og på virksomhedens ladeudstyr, såfremt virksomheden har en Clever Total-løsning. Clever tilbagebetaler hver måned medarbejderen for ladeboksens forbrug efter gældende tilbagebetalingssats.
Opladning til gæster og medarbejderes egne biler
Hvis virksomheden ønsker det, kan de invitere gæster og medarbejdere til at lade deres biler på virksomhedens Clever-ladeløsning. De skal blot bruge deres egen Clever-ladebrik eller hente Clevers app til at starte og betale for opladningen.
Skal din kunde have installeret ladeudstyr på erhvervsadressen?
Udfyld formularen, så ringer vi kunden op i løbet af to hverdage og tager hånd om deres erhvervsinstallation.
Kunden giver samtykke til, at vi behandler kundens data i henhold til vores persondatapolitik, og at vi må kontakte kunden med henblik på at vejlede og sælge Clevers løsninger. Kunden kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.
Vent venligst...
Har du spørgsmål?
Ring til 82 30 30 30 og tast 2 for at få fat i vores partnersupport eller skriv til salg@clever.dk
Bestil Clever Partner
Bliv godt kørende til en skarp pris med Clevers Partner-produkter
Tilmeld forhandlernyhedsbrev
Vil du have seneste nyt om produkter, invitationer til webinarer direkte i indbakken?