Clevers erhvervsforhandlerguide
Her kan du bestille Clevers produkter til CVR-betalende kunder, bestille nyt salgsmateriale, læse vores FAQ og få seneste nyt
Ladeløsninger og -udstyr på medarbejderens privatadresse
Clever One Business er fri opladning på abonnement - både til person- og varebiler, der er biler på hhv. hvide og gule/papegøjeplader.
Fri opladning på abonnement
Abonnement:
PHEV: 499 kr./md.
Standardinstallation af ladeboks: 1.999 kr.
Alle priser er ekskl. moms + evt. energitillæg
Fri opladning på abonnement + maksimal tilbagebetaling
Abonnement:
PHEV: 549 kr./md.
Standardinstallation af ladeboks: 1.999 kr.
Alle priser er ekskl. moms + evt. energitillæg
Tilmeld dig Clevers forhandlernyhedsbrev
Vi sender nyhedsbrevet ud 1-2 gange om måneden, hvor du bl.a. får invitationer til lærerige webinarer, tips og salgsargumenter til kundedialogen, nyttig information om Clevers produkter og priser, konkurrencer, nyheder om ladepunkter i dit nærområde og meget mere.

Hvilket mærke forhandler du?
Forhandlerkæder med egen bestillingsformular
Brancheforeninger
Andre spørgsmål du (måske) gerne vil have svar på
Hvad er forskellen på en person- og varebil?
Clever skelner mellem en person- og varebil på nummerpladen, som bilen er indregistreret på. En personbil er indregistreret på hvide plader, mens en varebil er indregistreret på gule- eller papegøjeplader. Det betyder, at en ombygget personbil på gule plader vil skulle have et af Clever One Business Van produkterne.
Hvad er forskellen på Clever One Business Van og Clever One Business Van Premium?
Forskellen på Clever One Business Van og Clever One Business Van Premium er tilbagebetalingen, som kunden med ladeboks hjemme modtager.
Clever One Business Vans tilbagebetaling baserer sig på strømpriserne over natten (23-06) og Clever One Business Van Premiums tilbagebetaling baserer sig på hele døgnet.
Det betyder, at tilbagebetalingen for Clever One Business Van Premium er højere end for Clever One Business Van.
Hvordan sikrer vi, at kunders privatøkonomi holdes helt ude af deres firmakørsel?
Det gør I ved at opfordre dem til at skifte til Clever Power som elselskab. Det betyder nemlig, at vi kan holde strømforbrug til opladning af firmabil og husholdning adskilt – og dermed kun fakturere medarbejderne for strømforbruget til husholdningen.
Kan Clever One Business Premium betale sig, hvis kunden har Clever Power?
Det er som oftest virksomhedens bilpolitik, der definerer hvilket produkt, der skal bruges til opladning.
Hvis en virksomhed har en aftale med deres medarbejdere om at de vælger Power, kan det give mening at vælge Clever One Business og ikke Clever One Business Premium.
Får man som Clever One Business Premium-kunde samme tilbagebetaling, når man fx lader hos andre eller i sommerhuset?
Ja, det gør man. Så længe opladningen startes med den ladebrik, der er knyttet til kundens Clever One Business Premium-abonnementet, vil det udløse den døgnbasererde tilbagebetalingssats.
I tilfælde af at ladeboksen er tilknyttet en Clever Box-serviceaftale i en husstand, hvor strømmen leveres af enten Clever Power eller Andel Energi, kan der dog opstå udfordringer med den rette tilbagebetaling. I det tilfælde kan kunden kontakte Clever for at høre om sine muligheder.
Salgsargumenter
Hvorfor skal jeg sælge Clever?
Clever har Danmarks største ladenetværk, og dét giver en kæmpe frihed. Clever udvider hele tiden netværket på tværs af Danmark – både ved indkøbscentre, langs motorveje og rundt om i by og på land, så fremtidens elbilisme ikke går i stå. Hos Clever får din kunde desuden en totalløsning, som indeholder meget mere end bare opladning.
Clevers vigtigste salgsargumenter
- Adgang til Danmarks største ladenetværk
- Nem installation af intelligent ladeboks med ubegrænset kabelføring
- Månedlig tilbagebetaling* af ladeboksens forbrug
- 24/7 kundesupport
- Ubegrænset service og automatisk opdatering af ladeboks
- Opkrævningen starter først, når kunden lader første gang
*Tilbagebetaling: Udregnes som kundens kWh-forbrug x gns. strømpris pr. kWh i DK kl. 23-06 i måneden. Læs mere: https://clever.dk/erhverv-ladeloesninger/tilbagebetalingssatser-overblik
Hvad er fordelene ved Clever One Business produkterne?
- Hele kundens opladningsbehov samlet i ét abonnement
Clever One Business er opladning på abonnement, så kunden kan lade så meget, de vil – både ude og hjemme - Fri opladning på Danmarks største ladenetværk
Dette inkluderer både vores store lynladestationer og alle de ladestandere, vi sætter op i samarbejde med partnere som fx Jeudan, Føtex og Danske Shoppingcentre. Flere kunder har også mulighed for at lade deres bil, mens de er på arbejde, da Clever har ladepunkter hos mange forskellige virksomheder rundt omkring i landet.
Se Clevers ladekort her: clever.dk/ladekort - Mulighed for maksimal tilbagebetaling
Med Clever One Business Premium og Clever One Business Van Premium baseres tilbagebetalingssatsen på hele døgnet, og ikke blot mellem kl. 23-06, som er den normale tilbagebetaling. Dermed får kunden en højere tilbagebetaling af deres strømforbrug, når de lader hjemme.
Ladeboks og installation
Hvordan foregår installationsprocessen?
- Efter vi har modtaget bestillingen, sender vi dig og kunden en bekræftelse. Når kunden har accepteret vores vilkår, får de et link til et spørgeskema om installationsforholdene i kundens hjem.
- Når vi har modtaget svarene, sender vi kunden en ordrebekræftelse inden for tre arbejdsdage med alle de informationer, kunden har brug for.
- Senest tre arbejdsdage efter kunden har modtaget ordrebekræftelsen, kontakter vores autoriserede installationspartner kunden, så de kan finde et tidspunkt til installationen af ladeboksen.
- Senest syv dage efter kunden har fået ordrebekræftelsen, modtager de en velkomstpakke. I den finder kunden sin personlige ladebrik til opladning på ladenetværket.
- Vores autoriserede installationspartner installerer ladeboksen på det aftalte tidspunkt. Inkluderer Clever-abonnementet et løst ladekabel, har vores installationspartner det med til kunden (medmindre andet er aftalt)
- Kundens aftale starter, når de tager ladeboksen eller deres ladebrik i brug første gang. Herefter modtager de en faktura med deres kundenummer, så de kan tilmelde sig Betalingsservice.
Hvad er ”ekstra ydelser” ifm. installation?
Begrebet ekstra ydelser dækker over opgaver, som ikke er dækket af prisen for installationen af ladeboksen. Det kan eksempelvis være grave- eller stilladsarbejde.
Inden vores autoriserede installationspartner besøger kunden, stiller vi kunden nogle få spørgsmål. Svarene hjælper os til at vurdere, om vores installationspartner kan lave installationen uden ekstra ydelser. 95 % af Clevers kunder får lavet deres installation uden ekstra omkostninger. Gennemsnitsprisen for ekstra ydelser er 2.800 kr. ekskl. moms.
Hvor lang er leveringstiden på ladeboksen?
Leveringstiden på installation af ladeboksen fra Clever er op til fire uger (seks uger ved ekstra ydelser).
Bestil derfor en Clever-ladeløsning i samme omgang, når kunden underskriver en købs- eller privatleasingaftale. Ved længere leveringstid på bilen er det vigtigt, at du oplyser kunden om bilens leveringsdato, så de kan booke installationen af ladeboksen så tæt på leveringsdatoen som muligt. Du kan annullere bestillingen, indtil vi har installeret ladeboksen.
Hvordan fungerer intelligent opladning?
Intelligent opladning er et system, som Clever har udviklet til ladeboksen hjemme. Kunden indtaster sit ønskede afgangstidspunkt og opretter forbindelse til sin bil én gang i Clever-app'en. Når kunden sætter bilen til Clever-ladeboksen, udregner systemet en intelligent ladeplan, der tager højde for både elprisen, CO2-aftrykket og elnettets belastning.
Hvad er tilbagebetaling?
Tilbagebetaling er, når kunden har et udlæg til strømforbruget, der så tilbagebetales af Clever efterfølgende. Hvis kunden har ladeudstyr fra Clever installeret hjemme, så går strømmen via husholdningens eltavle, der gør, at kunden et udlæg, som tilbagebetales hver måned efter Clevers tilbagebetalingssats.
Kunden kan slippe for udlæg og tilbagebetaling, hvis kunden vælger at få Clever Power som elselskab, fordi det så er muligt for os at adskille strømforbruget til opladning og husholdningen.
Har du spørgsmål?
Ring til 82 30 30 30 og tast 2 for at få fat i vores partnersupport.
Åbningstider for telefonen:
Mandag-fredag kl 9.00-15.00
Onsdag kl. 9.30-15.00
Du er også altid velkommen til at skrive til partnersupport på salg@clever.dk.
Partnerrabat på ladeløsninger
Hvis du er medarbejder hos en af Clevers partnere, får du en god pris på Clevers ladeløsninger.