Leje af ladeudstyr
Med Clever Total bliver I en del af Clevers univers af muligheder, hvor I kun skal betale for selve installationen af udstyr. Efterfølgende betaler I en fast, lav ydelse, der dækker både leje, vedligeholdelse og reservedele i minimum fem år.

Beregn estimeret pris på jeres løsning
Vær opmærksom på at installationsprisen er vejledende. Kontakt os og vi hjælper jer godt i gang.
- Lejepris pr. ladeboks
- 99 kr./md.
- Søjle til montering af op til to udtag i terræn inkl. fundament
- 5.999 kr.
- Trekantsbeslag til montering af op til to udtag på væg
- 5.399 kr.
- Certificering af egen installation
- 1.899 kr. for første udtag (+ 399 kr. pr. øvrig udtag)
Hvor mange ladeudtag har I brug for?
Der er ét ladeudtag pr. ladeboks.
Forventer I at skulle tilkøbe ampere?
Har I ikke nok ampere til rådighed, skal I tilkøbe ekstra ampere hos jeres forsyningsselskab.
Det vil muligvis kræve en udbygning jeres elinstallation.
Tip - Vores ladebokse kan levere op til 22 kW, men det kræver 32 ampere pr. udtag.
Montering af ladeboksene

Ønsker til installation
Vælger I egen installatør, skal Clever forbi for at certificere installationen og koble ladeudstyret op til Clevers systemer.
Estimeret installationspris
Månedlige omkostninger
Sådan er processen
Køb fremfor leje?
Med Clever Connect køber I Clevers ladeudstyr og investerer dermed i en fremtidssikret ladeløsning til jeres medarbejdere og gæster.
.jpg?format=webp&quality=80)
Oftest stillede spørgsmål
Hvor lang tid tager installationen for en virksomhed?
Det varierer fra installation til installation, og meget af det er afhængigt af, om der allerede er strøm eller skal tilføres ny strøm.
En installation tager typisk 4-7 uger fra accept til færdig installation, og i vores kontrakter er der angivet 7 uger fra accept, så der også er råderum levering af materialer mv. Dertil skal det nævnes, at hvis der skal måler med i installationen, der kommer fra tredjepart (forsyningsselskabet), så kan processen strække sig over 8-12 uger. Og igen, hvis skal der tilmeldes ny strøm, afventer vi typisk strømmen fra forsyningsselskaberne, inden vi går i gang, og det har ofte en leveringstid på 8-12 uger, så det bliver typisk et estimat på 16-20 uger. Det varierer altså fra installation til installation.
Kan gæster og medarbejdere bruge ladeudstyret i virksomheden?
Ladeboksene er åben for alle, men kræver dog at man via brik eller app starter for hver opladning, der foretages. Vi administrerer alle opladningerne med den enkelte bruger. Og sørger for at de bliver afregnet efter den aftale, vi har med brugeren, uagtet af om det er en flådebil, medarbejder eller gæstebruger.
Skal man være Clever-kunde for at bruge ladeudstyret i virksomheden?
Nej, man kan sagtens lade på Clevers ladebokse uden at være Clever-kunde. Hent Clevers app og start opladning, betal og meget mere. Når man starter opladningen via app, vil brugeren altid bliver præsenteret for prisen, før opladningen startes.
Hvad er tilbagebetaling for virksomheder?
Tilbagebetaling er, når man har et udlæg til strømforbruget, der så tilbagebetales af Clever efterfølgende. Hvis I har ladeudstyr fra Clever ved jeres virksomhed, så kan strømmen gå via jeres bygnings eltavle, der betyder, at I lægger ud for strømmen brugt til opladning. Hver måned modtager I så efterfølgende tilbagebetaling fra Clever, der er beregnet ud fra den pågældende tilbagebetalingssats.
I kan slippe for udlæg og tilbagebetaling, hvis I vælger at få installeret en særskilt måler på ladeudstyret – så går afregning af strøm direkte mellem Clever og jeres forsyningsselskab.
Hvordan fungerer afregning af strøm for en virksomhed?
I kan vælge mellem to løsninger:
I kan få installeret en særskilt måler, der går udenom jeres eltavle i bygningen, og hvor Clever sørger for at afregne strømforbruget brugt til opladning direkte med jeres forsyningsselskab.
I kan lade strømmen gå gennem jeres eltavle i bygningen og lægge ud for udgifterne til strøm, hvor I efterfølgende får tilbagebetaling fra Clever for det antal kWh, I har brugt.
Hvordan finder jeg som virksomhed adgang til jeres selvbetjeningsportal?
Du skal tage kontakt til erhverssupporten på 63 21 25 25 for at få adgang til selvbetjeningen. Er der en i virksomheden, der allerede har adgang, kan de invitere dig som kollega.
Ring på 63 21 25 25
